Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

PALM - syncronisering

PALM - syncronisering


Hej IS:are

Behöver hjälp med syncningen av Palm Tungsten T!

Har ett par användare ute på fältet som skall kunna synca sina palm utan att behöva komma in på kontoret!

Det sätt som förespråkas är att dom använder sig av bluetooth till mobilen och ringer upp kontorets modem som svarar och sköter syncningen, men detta tar lång tid och jag söker ett annat sätt!

Någon som har tips på detta ?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

JAg har tytdligen problem att formulera mig, så vi testar med ny grej!

Tänk dig att du står mitt på en parkeringsplats med din PALM och din mobiltelefon!

Vad du nu vill göra är att synca din palm mot en dator som står i danmark!

Du vill inte ringa till ett modem som svarar, för det går för långsamt! (Det finns ju som alternativ i HOTSYNC programmet ) Vilka alternativ finns då över ?

Kan man koppla upp sig mot datorn i Danmark genom GPRS och vad krävs det av datorn för att kommunicera med telefonen om det är GPRS ?

Och framförallt! Fattar HOTSYNC att den skall lyssna efter syncsignaler via en upplagd dynamisk IP ?

Samt. Hur gör man för att få telefonen att fatta till vilket IP nummer eller ftp adress den skall söka sig när den skall synca ? Eller ställs det in på palmen ??????????

Många frågor kanske, men så här ser verkligheten ut!
att du ringer upp motagaren är vad som krävs
hotsyncen letar ju efter användare som finns i sin egna grupp
profil
Treo 600 har ju allt inbyggt med sync. och gprs , telefon. om jag inte minns fel
Det jag inte tror du har förstått är att GPRS inte kan gå snabbare än 107kbit/s , max kan den köra på 8 st luckor samtidigt men jag har inte sett en telefon som klarar det ännu de flesta har runt 4-5 och för att den ska kunna utnyttja de 4-5 luckor samtidigt så måste nätet typ vara tomt där du står och ringer. och nä det är inte realistiskt i dagens mobil samhälle. därför kommer det aldrig gå snabbare än ett 56k modem.
och som göcke säger du måste ringa upp en anslutning för att synca.
Annons

Jaha... då är det alltså kört för mig då ?

För att ringa via mobilen till modemet ger en hastighet av fantastiska 9.6 Kbit/sek ! ! !

Jag behöver komma upp på åtminstonde 20Kbit / sek för att det här skall fungera rent praktiskt.-....

Jag skall kolla om det finns någon modul till hotsync, som gör att jag kan ansluta över nätet via GPRS och ett internetprotokoll istället, det måste det ju nästan finnas ?

Tack ändå för hjälpen....
Kommer du bara upp i 9.6 så kan det vara så att din mobil inte klarar av mer än det. vad har du för nallefån?
de flesta nallefån som Rob säger har ju inte så hör hastighet.
Har fortfarande inte kunnat övertyga er att det inte finns någon bra billig lösning på problemet.
jag säger det en gång till med risk att bli tjatig.
om man har för långa nedladdningstider så måsste man buffra det på något sätt.
eller skriva om programen så att bara det relevanta kommer med.
Jag vet , jag har jobbat med både palm och ipac och psion och gud vad allt de heter.
synkningen är det absolut svåraste om man är mobil.

man har bara inte den tiden för att vänta.
en synk får inte ta mer än 1min
En billig lösning är ju att skriva programmet självt..:)

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem