Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Registerdefragmentering

Registerdefragmentering

hepp alla glada festprissar i detta glada gäng som vi är här på is.
finns det något litet trick eller kanske något litet program som man kan defragmentera regedit med? det blir ju att man hämtar program rätt ofta för å testa å sen väck me eländet å då blir de ju en massa hål i registret å de kan ju inte va bra. tycker dom slulle lagt in en liknande som man har när man defrag hd till å defrag regedit.
skulle ni snillen därute kunna ordna detta
p.s kör vista 32bit ska väl tilläggas.
kom inte me ccleaner för de har jag men de defreg ju inte regedit utan rensar ju bara.
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3 Nästa »



Hej du jigsaw ! . Jag använder "Register Booster 2" från

<www.uniblue.com > och jag tycker att det fungerar mycket bra och säkert.

Det kostade visserligen 160 SEK när jag köpte det i sept. 2007 , men det var det värt.

Med det programmet kan man både scanna och rensa registret. . Och sedan kan man defragmentera det också.

Det har aldrig uppstått några problem hos mig efter att jag har kört programmet. . Men samtidigt är det svårt att avgöra hur mycket snabbare och stabilare datorn blivit sedan man har kört det.
leiake , det har inte med vilken version av OS du har installerat.

en defragmenterad disk är en defragmenterad disk i vilket OS som hellst.

det som det handlar om är hur filsystemen utnyttjar diskens utrymme.

och hur det sorterar filer som läses och skrivs till.
och om filsystemet har en inbyggd justering av tomma ytor som defragprogram gör.
och om det kan justera de mest lästa filerna till att flytta sig till så att de läses in fortare. mindre tid/sträcka för läshuvudet på diskarna att förflytta sig osv.
att effektivisera läs/skriv är vad det handlar om
axe , jag har varit med om sönderskrivna register också.

men gemene man vet inte om det är hårddiskfel eller registerfel, när det strular. eller en kombination av båda.
Annons
oki leiake då vet jag vad du menar.
men av Göcke fick man inte möe svar.
sorry om jag e lite frågvis här men vad e OEM? e de de samma som jag har liggandes på min hårdisk som en ensam partition där windows ligger.
jag har bara en partition på min hårddisk men där finns 2 uppdelningar.
ja slänger med en bild.
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03037.jpg
sen en fråga e registret likadant uppbyggt som hd att om jag plockar en fil eller mapp så blir det ett hål som inte används till nåt eller e registret uppbyggt på ett annat vis. tex en hög me papper så om jag tar väck ett papper i mitten så blir de inget hål utan att det kan användas optimalt ändå.
blev jä... konstigt här men jag vet inget annat sätt å förklara för tillfället.
Göcke!!

Jag googlade på registerdefragmentering. Du är den enda i hela världen som har en vettig förklaring för "gemene man". Grattis!!

Då är jag gemene man. Fattar inte ett "skit". Men bara min dator fungerar som jag vill. Då är jag glad.

Jag har ett program som heter Registry Mechanic. Kostar lite. Men...

www.pctools.com
jigsaw!

Du har ju Vista på 8 GB. Den är felfri. Det är det jag menar med OEM.
Du har en fabriksbyggd dator med recovery. Ring inte till Microsoft, utan till din dators tillverkare om du har problem.

Vilken dator har du? Märke och prestanda! Uppge allt som är av värde.
Då får du advekat hjälp. Du är ett problembarn. Ha,ha.!!

Men sådana barn tycker man ju om.
tack ska du ha axe.
äntligen lite kött på benen.
jag startade denna tråden för å få lite svar ang detta ämne men de verkar blivit en fråge stund mellan leiake å Göcke.
till er gentlemen kan jag bara säga läs dessa trådar å försök å ge ett begripligt svar för jag fattar inte ett jota!!
2008-03-02 14:23 å 2008-03-02 15:19
mvh förväntansfull !!
jigsaw , du har två partitioner synliga från dit OS.
ja lägger ner för min fråga förblir obesvarad
jigsaw!!

Du behöver inte defragmentera ditt register. Det kan jag nästan lova.

Men däremot din andra disk på 173 GB. C:disk. Den behöver nog en duvning
med tanke på dina utflykter.

Men det tar tid. Det vet du. Låt datorn gå i natt.

Varför har du så mycket på C-disken?. Du kan nog spola 150 GB.

Resten är bara bla,ha.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem