Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Nyttan med flash

Nyttan med flash

I 2 fall har vi nu sett problem med flashade sidor i FF.

Då blir min fråga: Vad är nyttan med flash förutom att det ser snyggt ut?

Är det nåt som är nödvändigt eller bara onödigt och kommer detta försvinna eller kommer få vi se mera av detta i framtiden?

Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

leiake det fungerar i de flesta fall, men just de som nämnts får fler felanrop på att flash har kraschat än många andra tidningar på nätet.

egentligen är det inget att bry sig om.
om man inte kan reproducera felet, då kan man lämna feedback till dem.
leiake om du hade läst min tråd ordentligt " problem med Flashplayer 9 " så hade du vetat att jag har IE 7 .....Jo jag tror att den varnings trianglen man får i vänstra hörnet har me det att göra för nästan alla som har problem me Flashp får den , men det är bara vad jag tror .. Jag tänker avinsatallera flashp helt o köra utan den får se vad som händer .

Gollum1 Jo Flashplayer9 är den senaste
I ie6 visade många sidor just Varning sidan färdig, men sidan innehåller fel.

I FF funka alla sidor felfritt.
Annons
Thomas2 tror du att det kan va så me vissa IE7 ? för hos mig vissar det på ganska många sidor men jag har inga större problem med andra sidor det är just bara vissa tidningar som är helt hopplösa .
Bea

Detta problem har jag med ie6,men använder jag FF så funka allt,som inte funka i ie6.

Jag kan inte ta hem ie7, får till svar att jag måste köra ÄKTA windows.

Vad dom menar med det ???? Har ingen aning, så jag har gett upp med ie6-7.

Men sidorna funka perfekt i FF.
Jag tror inte så mycket på att det har med webbläsarna att göra egentligen.

Det har mera med som Göcke sa att det inte finns någon standard och då spelar det mindre roll vilken webbläsare man har i just detta fallet med flash.

En del sidor fungerar felfritt medans andra inte fungerar alls som dom ska.

Men jag undrar fortfarande över nyttan med flash eftersom det finns andra bättre sätt att göra hemsidor på.
Thomas2!

Om ditt OS är äkta så kan du testa här.

http://www.microsoft.com/genuine/downloads/FAQ.aspx?displaylang=sv
Ok leiake! Tack!

Ska tittar på det sen.

Här är några sidor som jag inte får att funka i ie6.

Aftonb. svd, hemnet.se Windows live informationssidor det finns fler!!
Thomas2!

Om du verifierar att ditt Windows är äkta så tror jag att du kan installera
IE7 utan problem.

IE7 har många fördelar och framförallt stabilitet.
ok Thomas , jag tror faktiskt fortfarande på att det är dom sidornas fel helt enkelt så är dom tunga o tröga vilket kan suga kraft från nästan vilken dator som helst ( möjligt viss inte super datorer ) *S*

ubuntu33 ja du har nog rätt man behöver inte göra sidor så men det verkar som att dom flesta kör me det nu för tiden iaf så verkar det som att tidningar är slavar under Flash *S*

Blir det för mycke strul så jag tappar tålamodet så får jag väl köpa tidningen som på den gamla goda tiden

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem