Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Personligt till jigsaw

Personligt till jigsaw

jigsaw.
Här har du tips om hur Du Tveakar Ditt Vista.
Men du använder det på eget ansvar.

http://blogg.tkj.se/gratis-snabbare-windows/

upa.
Ozzy//
Antal svar på detta inlägg: 57
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Så nu har FF 3.02 kommit. Här går det undan i svängarna. IE8 är knappt halvfärdigt å snart kommer FF 3.1.
jigsaw
Ja om Du vill ha den Svenska så avinstallera den engelska versionen först.

Gör en registerscan så gammalt försvinner
om du har möjlighet till det.

I programmet.
Scannaförst i vänstra fliken. Sedan osv

Gå till Programfliken,
sedan gula knappen-"Systemverktyg" och "Wiindows Standardverktyg"
till sist kommer du till "Systemkontrollanten".
Innan du eventuellt klickar på den så läs texten ordenltigt så du vet vad den gör.

(Det är en långsam prcedur. hos mej tog dem tjugo minuter)

Diskkontrollanten Längst upp gör en Checkdisk av hårddisk.

Bra var?
Lycka till
Ozzy
Du ska ha tack för genomgången. Men överinstalltioner gör jag inte längre även om prog är på samma språk. Sen gå i genom registret det gör jag manuellt efter varje avinstalltion. Men detta programms avinstallatinsfil var istort sett felfri. Fanns nästan inget kvar nånstans å det är man inte van vid. Har lagt in den svenska versionen nu å kört lite scannar på lite av varje. Som läget är nu så är jag nöjd med programmet.
Annons
jigsaw
Jomenvisst.
Det är ett lite allt i allo.
Ha en bra dag
Ozzy
Hmm Du låter lite negativ. Har jag sagt nåt som inte föll dig i smaken. För om det är så så ber jag om ursäkt. Du har givit mig en 100% feedback å det är jag dig ett stort tack skyldig.
jigsaw
Du måste ha missuppfattat mej.
Jag menar att det där programmet, rätt använt är en liten guldgruva. ger raka besked om vad man gör och resultatet.

Närå.
Du ligger fortfarande i topp hos mej plus några till jag gått i närkamp med.

Så tummen upp och lycka till.
Men som jag nöter på. Skynda långsamt.
Då lever båda datorn och Du själv längre.
Okay Ozzy
Då sväljer jag hjärtat igen å önskar dig en skön Onsdag. Jag uppdaterade till FF 3.02 å den var sämre tycker jag. Men Fastefox funkar iallafall om man använder Nightly Tester. Minnesoptimeringen i ditt program verkar funka bra men måste man ha det minimerat för att det ska funka som det ska.
Du är oxå en av dom som gör livet lite lättare å leva här på IS.
- för att du finns Ozzy!
Vet inte. Jag kör programmet manuellt emellanåt. Jag tror inte det har ngn automatisk koll vid uppstart
Om jag fattar Dig rätt.
--------------------
Vad är det där Fasterfox med Nightly Tester.
Vad gör det för att underlätta för mej i klartext Tack.
och med vad?? Måste man kunna svengelska!!

Nu känns livet lättare även för mig.

Tack för att Du finns jigsaw
Ozzy
Jag vet inte vad Nightly tester gör egentligen förutom att man kan tvinga gamla addons till å funka i nyare versioner av FF. Den finns i verktyg efter man har installerat den.
Optimeringen av minne på datorn kan du få till å starta tillsammans med OP om du vill det har jag hittat. Hade svarat tidigare men har suttit utan internet i ca 1.5timmar å de var hemskt. Man e nog intenetberoende ha ha.
Oki doki
Då vet jag det. Tack. men då är det inget för mig.
Det bara distraherar en från annat kan jag tänka mej.
Optimering kan jag få på annat sätt.

Visst blir man mer och mer beroende, jag har märkt av det symtomet en tid. Man undrar, har ngn varit inne och skrivit ngt. intressant, om inte, är det mindre kul.

Ska vi tro att allt har ordnat sig nu då? hoppas det löser sig för vår trogne Thomas2

Vi hörs i etern
Slut för nu


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem