Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Opera Firefox eller IE?????

Opera Firefox eller IE?????

Efter att problemet "Bokmärken" är löst, undrar jag: vilken webbläsare är bäst? Finns det någon mening med att ha alla 3 installerade eller kan den samlade expertisen ge ett omdöme?
Antal svar på detta inlägg: 40
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Vilken Webbläsare är bäst frågar Du.Det är en smaksak.
Allt här under är mina egna tolkningar och uppfattningar.
Beror en del på hur snabbt bredband du har.
Jag har en ganska långsam uppkoppling.
-------------------
Alla är bra på sitt sätt. De flesta har en "Stealter". Antingen som standar eller tillval.
-------------------
IE7 är lite långsam. Men en komplett Webbläsare. Har allt.

IE8 är en Beta 2 och jobbar snabbt. Men kräver vissa förkunskaper för att installera. Där tycker jag Du ska vänta tills IE8 Skarp version kommer. annars blir det bara strul. Tro mig. microsoft har gett ut en textsida man absolut måste läsa innan man installerar. Krävs vissa åtgärder innan.

Firefox är snabb och allsidig. Men kräver att man använder Insticksfiler s.k. Add-Ons för att kännas som en komplett Webbläsare. Alla användare av denna väntar på version 3.1 ska komma. Då blir den en farlig konkurrent.

Flock som är en Amerikans Webbläsare, kräver även den en del Add-Ons. Den är en "Syster" till Firefox. De har samma gränssnitt och använder samma Add-Ons.

Safari är OK, men inte ett förstaval. Det är en Apple-produkt. med ett annorlunda gränssnitt. Känns lite ovant, innan man hittat rätt.

Det som är på ropet just nu är:
Google Chrome.
Det ännu så länge en Betaversion. Så det fattas ännu så länge en hel del Tillägg. Men den är verkligen snabb. Men kräver relativt mycket minne att köra. Men innehåller en del fina överraskningar som de är ensamma om.
-----------------
Så till sist:
Opera, vilken är en Norsk Webbläsare. Men språker är Svenska. Den är ganska komplett, och snygg. Och nu i sin sista version snabbats upp till en verkligt attraktiv Webbläsare. Men för att köra den snabbt krävs just det ssita uppgraderingen till 9.60 Viket installeras seoparat. Men du tillfrågas om uppdateringen. för att riktigt trivas med läsaren krävs en del inställnnigar av verktygsfälten för att läsaren ska komma till sin fulla rätt.
--------------------
Jag har alla Läsarna. Och jobbar med de flesta.

Men just nu är det Opera som har fått mitt datorhjärta att slå lite hastigare.
Skriver just detta i den läsaren.
---------------------
Slutledning:
FireFox läser snabbt fram Siter.
Opera tar lite längre tid med inläsning av Site. Snygg, snabb.
IE7 är normal
G.Chrome är snabb med mesta.
Safari. Ganska snabb. Grå"""
Flock är ganska snabb och gedige allt igenom.
Mycker Lulllull. enl Amerkans modell.
----------------------
Om man sparat hemsidor i en Webbäsare så hämtar nästa Webbläsare hem allt sparat, till "Bookmarks, elelr Bokmärken. Eller Favoriter. Beroende från och till vilken läsare man valt. Det kan skilja på "gränssnittet mellan olika Webbläsare.
---------------------
Det var ett axplock
Ta hem alla eller ett par åt gången och jämför.
Om du avinstallerar. glöm inte att rensa hårddisken från alla avinstalltioner med
t.ex. CCleaner.

Håll till Godo.
Blev långt men nödvändigt med den frågan.

Mvh
Ozzy

JohanOskar.
När Du läst och begrundat föregående inlägg.
Lämna gärna ett utlåtande. Tycker Du det blev för långt och snårigt. Eller är Du nöjd och har fått ett godtyckligt svar på Din fråga. Jag kan också skriva ett svar på högst två rader om det behövs.
Vill du ha ytteligare utlåtande från flera personer, går det nog också bra.

Ozzy
Ozzy
En gedigen genomgång av webläsarna. Blev inte förvånad gamle man. Nu blir de efter allt läsande.
Keep up the good work Ozzy.
Annons
Yes Sir


Ozzy
Ozzy

Du har rätt!! Opera 9,6 är toppen!!
har inte testat opera på rätt länge. kanske man skulle göra. kan man stänga av bittorrent funktionen i operan å isåfall hur?
Apropå Opera 9.60
Det var någon i går som gav mig tipset här på Forum. Glömt vem.
Så det är inte jag som är pappa till detta. Men man hakar ju på naturligtvis.

Och det ångrar jag inte en sekund.

jigsaw.
Vad är bittorrent, i opera för något, om det nu är rättstavat?
jigsaw
Jag har läst på läxan.

http://blogg.tkj.se/bittorrent/

Men vad är "stänga av". Var och hur, behövs det?
Ozzy gamle vän på IS.
Dom jag nu läst på ordentligt så ska det finnas en nedladdnings"grunka" inbyggd i Opera så om du vill ladda ner nåt från tex Tankafett så behöver du inte en annan klient typ Utorrent. Denn finess skulle jag vilja avaktivera. kanske inte finns i nya. Får väl kolla om det finns når liknande about:config i Opera. opera:config kanske i adressfältet. Vi får se, vi laddar ner den å testar den. nu blir leiake glad för nu kan han skriva nåt dumt igen haha, 4 webläsare på samma dator. FF står som standard å så lär det nog förbli.
Aha
Det är den vägen man ska gå i så fall. Nu fattar jag galoppen.
Trodde det var i ev. Verktygsmenyn någonstans.
Detta förfarande känner jag igen från FF. Har själv skrivit om det. Men ej "Bittorrent"Namnet detvar obekant.

Det får vara för mig. jobbar inte med sådant.
Ha de

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem