Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Antivirus 2009

Antivirus 2009

Jag blir inte av med eländet! Vad ska jag göra? Det poppar upp, igen och igen och igen. Jag har försökt alla förslag Ni skrivit om tidigare. Men inget har hjälpt.
Vad jag än gör, besöker en tidningssida t ex, poppar eländet upp och stoppar vidare läsning. Går jag till min bank .... Ha "Nu kom det igen "Din dator är infekterad, klicka här så .......! Nej, nej, nej och åter nej. Kryssar och hoppas att nu ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Fick just veta att "gubben" tagit bort Norton Antivirus av någon anledning! Häpp!
Programmet "Malwarebytes--" pågår för fullt och har hittills hittat sex infekterade objekt.
Ja, vad ska man göra åt "gamla gubbar då"? Dom kanske också bör bli föremål för en scanning!
1000 tack för hjälpen!
Hoppas att detta kan lösa ditt problem. scanningen kan ta rätt lång tid men hav förtröstan. Antivirusprogrammet får ni ju plocka dit sen. Ingen ide´att scanna din gubbe. Det finns ingen hjälp för såna. Det säger min fru jämt om mig iallafall.
Estrid , den scaningen som 2009:an gör är rena bluffen

prova med att stänga den funktionen via aktivitetshanteraren.
tyvär så kan jag inte säga vad just den processen heter, eftersom de byter namn på den för att jävlas med alla som drabbas.

att den är svår att ta bort beror på att system restor i Xp laddar tillbaka registervärdena och på det sättet återinstalerar skiten, om man inte har tagit bort grundfilerna
Annons
Göcke, jag förstår inte vad Du skriver, men just nu är allt frid och fröjd.
För mig gäller nu att se till att gubben installerar Norton fort som 17 igen.
Och Jigsaw, så är det ju - jag håller med Din fru, hälsa henne från mig.
"Gammal man gör så gott han kan, han dansar fan´så illa" och slapp han dessutom hålla på med problemsökning och återställning så kanske han skulle försöka "dansa, men INTE så illa"!
Håll alla tummar för att jag får vara utan inkräktare - en liten stund i alla fall!
godmorgon Estrid
hur gick det? fick du väck eländet? Eller så får vi fortsätta idag.
Ha en bra dag.
jigsaw, jo tack allt är frid och fröjd nu. Så jag hoppas vi slipper få in eländet igen. Tack alla för råd och hjälp!
vad gjorde du/ni för å bli av med eländet? Kan ju vara bra för andra å veta.
jigsaw

När sover du?
Emans
Sova !
jigsaw, jag använde länken Du tipsade mig om "....Malvarebytes ....".
Det tog 1,5 timme för att få bort allt och det var många poster som hade infekterats.
Datorn har också uppdaterats med Norton 360 och hittills har inte ett enda problem dykt upp.
"Antivirus 2009..." hade helt tagit över webbläsaren Opera också, så nu använder jag IE igen tillsvidare och håller tummarna för att det ska fortsätta vara "vara som vanligt igen"

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem