Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Facebook

Facebook

Facebook vad har man för nytta av ,,,,,,,,är det en kontakt förmedling eller ?Kan nån förklara nyttan med va med där mmmm.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Till den som vet säkert;
Innan man går med i Facebook.
finns det även en utförlig information på Svenska,
Hur man går ur smärtfritt om man inte skulle bli nöjd.
Har hört, att är man en gång med där, då kommer man aldrig ur.
Förhåller det sig så, eller? Någon som vet.
Thomas2!

Om du loggar in så ser du ditt namn uppe till hö. Klicka på dret så visas din profil.

Det är ett krångligt system att lära sig dessutom på engelska. Jag använder det inte.
Är det "riskfritt" att gå in där på Facebook tycker jag läst att många inte tycker det.?
Tycker lite synd om man lurar in medlemmar i något som inte är bra....men IS får väl säkert ut något av detta att skaffa nya medlemmar...är faktiskt lite skeptisk till Facebooken men vad vet jag...man skall nog använda den med en lite "nypa salt"..

Mvh Harry God fortsättning på Julen
Annons
Här är lite på Svenska.

http://sv-se.facebook.com/r.php?r=200&locale=sv_SE
harrybjorklund , det står dig helt fritt att inte ansluta dig till Facebook.
vi har inga sådan krav från IS sida. IS som startsida fungerar ju ändå.
facebook är ju kul!! Vad skulle kunna hända?? Det är inte farligare än andra sidor!!
ozzy
Har du gått med i Facebook så ska du läsa användarvillkoren (helst innan)
http://sv-se.facebook.com/ längst ner på sidan
FB har rätt att ändra text och redigera utan dina protester (om du skulle ha några)
Du kan inte avsluta helt. Det du gör är att avaktivera ditt konto men då äger FB alla rättigheter.

Vill åter påpeka att du genom att bjuda in eller tacka ja till en kompis kan hamna i tvivelaktiga sällskap så kolla upp först innan du går med!!!
PonGot
Skulle inte falla mig in att gå med. Jag har inget där att göra i min ålder. Så kan man inte går ur och radera alla sina personliga inlagda data.

Konstigt att så många miljoner har sålt sin själ i detta och inte har en chans att återfå den. Bara för att få lite utförligare/bredare kontakt med nya och gamla vänner. Är det en sådan torka av vänner, så man måste söka sig Jorden runt för att utvidga sitt kontaktnät. Förstår inte detta riktigt. Kanske det är en global arbetsförmedling, då kan jag förstå det. För där behövs verkligen kontakter i dag för att få ett jobb.
Ozzy
Det finns faktiskt en del fördelar. Du kan starta en FB grupp för en viss klubb/förening eller en avgångsklass från universitet/skola och genom FB hålla kontakt för ev återseenden, andra fester mm. Håller man bara på inträdesreglerna så funkar det utmärkt och skulle en "katt bland hemelinerna" komma med genom en vän så är det bara att deleta den personen. Men det krävs alltså både observationsförmåga och handfasthet. Om Du går med i IS-FB så "blottar" du dig om du inte tänkt på alla sekretessmöjligheter som finns. Personligen skulle jag inte på med IS Facebook av många anledningar varav en del har klargjorts på IS-forum.

Vad har hänt? När man trycker på förhandsgranska går det inte att återvända för korrigering. Man får kopiera och ta en ny tom svarsruta.
Ozzy!

Fegis! Jag är medlem på Facebook.

Men jag vet inte varför.?? Internetstart Forum är lagom för mig.

Allt annat blir så virrigt.

Är ni över sextio år och kan fixa en dator. Då är IS perfekt.
Ni får gärna vara 12 år. med datorproblem. Välkommna!!
Allt annat dösnack står vi äldre för.

Fick ett mail. Adressat okänd. Glömmer det aldrig.
"Min farsa är 43 år. Han är aldrig rolig. Men du din gamle gubbe är rolig varje dag. Är det något fel på dig??"

Jag har inte svarat än.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem