Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows update

Windows update

Hej!

Jag har ett problem med att windows update inte fungerar i min dator. Får upp felkod 80244019 och har givetvis sökt efter detta på nätet. De träffar jag får upp är knappast behjälpliga, då de ofta hänvisar till sidor på engelska och är allmänt diffusa.

Finns här någon person med kunskap och förmåga att pedagogiskt förklara eventuella lösningar till en teknisk idiot, är jag mycket tacksam.

Jag har Windows Vista 32-bitars som operativsystem.

Tack på förhand.
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

widellsson
Hej
Jag kan hjälpa Dig med ett översättningsverktyg i alla fall.

Installera och följ bruksanvisningen,
Du behöver inte installera Googles verkygsfält.
En del gör det av misstag. Finns lite längre ned på sidan.


http://translate.google.com/translate_tools?hl=sv

När Du jobbar med Translate, så antingen markera ett stycke och läs. eller du är på en hemsida, klicka på Svenska och du får hela sidan översatt. I bästa fall. I bland lägger Google pirra så det inte tillåts.

Mvh/ozzy
Tack för det Ozzy.

Dock verkar mitt problem med update kunna vara av flerar orsaker som kontaktproblem med någon server, virus eller så ska man ändra olika sifferkoder i någon fil.

Alldeles för avancerat för mitt datorkunnande således. Blir nog tvungen att kontakta någon vän som får ta sig an maskinen fysiskt.
Tjena widellsson.
Detta är en felkod som innebär att win update har problem med att kontakta servern. vänta en stund och försök igen. Google är fantastiskt.
Annons
det är troligt att det är en dns trojan i willesson´s dator.

kommer de in så når man inte fram till wimdows uppdate
Göcke å widellsson. Söker man på felkoden så får man upp ett antal sidor med varierande information. Jag gjorde misstaget att inte läsa på mer än ett par sidor. Hittade sidan på microsoft som refererar till denna felkod och jag fick samma svar som Göcke. Jag ber om ursäkt för mitt felaktiga svar.

Göcke kan vara inne på rätt spår. Har Norman Virus Control som placerat något i karantän som diagnoseras som DNS-changer.

Vad kan man göra åt detta?
du måste ta bort det permanent innan du kan uppdatera.
hur du skall göra det beror på vad det är för sort du råkat ut för,
Har du norman, så rådfråga deras sida om de har något förslag.

har de inte det, måste du ta till extra ordinära åtgärder , som att ta till ett annat verktyg, ingen ide att rabbla upp någon, innan du förmedlar vad norman larmar om

och Jigsaws förslag är inte fel , om det är första gången felcoden kommer up, det kan ju vara fel på någon server.
men händer det under flera dygn , då är det trojaner som spökar.
Hej Widellsson

Ett program som man kan söka på google och ladda hem och heter Windows Live OneCare Safety Scanner brukar rätta till det mesta. Programmet tar ca. 2 timmar att köra.

Mvh
Buffelimport
Buffelimport
En kommentar bara...
Har man Vista i datorn finns ännu endast en Beta i Windows Live OneCare Safety . Denna är endast i skarp version för XP

Den skarpa för Vista kommer senare i år. Så vida den inte redan har kommit. Ha inte kollat.
widellsson , skulle vara intressant och höra om du har fått någon hjälp med ditt problem

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem