Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Google Chrome

Google Chrome

Har nu ändrat till Chrome och fått uppleva en ny snabbhet. IS startar snabbt och elegant och fungerar således mycket bra som startsida.
IE 7 som jag nyttjat tidigare var ett långsamt sätt att koppla upp sig på.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ja jag måste hålla med om att Google chrome är kanon bra !! :)
Jag är benägen att hålla med med har ni kollat upp Firefox med alla fina Thems/Skins. Finns för alla tänkbara önskemål och ögonfröjd.
Så finns ju Avant Browser/sve inte att förglömma.
Båda snabbare än tröga IE Näst intill lika snabba som G.Chr.
Så fick jag det sagt.....
Och hur verka safari4??
Annons
Tjena!
Google Chrome i all ära men den gräver sig in i minsta lilla vrå på datorn och är hopplös att få väck vid en avinstallation. Kollar man även schemaläggaren så finns Google updater med där också och ska leta uppdateringar med jämna mellanrum. Går inte heller att ladda ner vad jag vill och spara till min hårddisk samt att Swedbank inte godkänner denna webläsaren.
Nu finns ju även ett tillägg till IE6,7,8 att ladda ner så att IE använder samma motor som GC.

http://code.google.com/intl/en/chrome/chromeframe/

Vart ska det sluta? Google vill ju tydligen äga hela internet.
Nä här använder vi inte Google Chrome utan Firefox som är en utmärkt läsare som renderar sidor iklass med GC. Sen alla dessa addons så man kan få FF precis som man vill ha den.
Ni som tycker att FF senaste är slö i starten. Installera Preloader så sparkar den igång innan ni har tänkt tanken. Tyvärr så finns där en bugg som gör att FF inte kan spara flera flikar när man avslutar men vad gör det.

http://sourceforge.net/projects/ffpreloader/
Hej jigsaw jag laddade ner preloder det installeras en startikon nere i högra hörnet är det den man ska trycka på för att det ska bli snabbare eller funkar det lika bra med genvägen som jag har på skrivbordet
Och så med denna Thems eller Skins. då är fulländningen nära vad gäller en webbläsare i dag.
Snabb vacker osv.
http://www.getpersonas.com/gallery/All/Popular

Här blir det en liten snabbikon nere i vänstra hörnet tillika under Verktyg.
boax
När du installerar Preloader så ska du kunna välja om du vill att den ska starta med operativsystemet. Denna finess behövs dock inte för klickar du på genvägen på skrivbordet eller om du drar ner den till dina genvägar i aktivitetsfältet. (har dom flesta där så behöver man bara klicka en gång istället för två för att köra igång programmet) Testa och högerklicka på ikonen nere vid klockan så får du upp lite alternativ.
Här har du en manual.
file:///C:/Program%20Files/FirefoxPreloader/Manual.html
Kopiera och klistra in i adressfältet.
Du har den även i dina programfiler om du öppnar Preloader

Detta har ju inte med GC att göra det vi nu skriver men har vi startat nåt så får vi slutföra det.
FireFox har allt och lite till som man kan önska av en webläsare av idag. Har testat nästan alla förkommande läsare men har gått tillbaka till Firefox varenda gång.
Thomas2
safari dödade min dator så den blev inte långvarig men testa du.
boax
Har du fått ordning på Preloader?
Sen den länken som Ozzy gav oss är en skön addon som förgyller FF. Men tänk på att om du har en jäkla massa addon så kan FF bli slö för den saken skull.

Rolfre:
Kul att du är nöjd med Google Chrome men varför inte uppgradera till IE8 som är snabbare än 7an.
Sen har jag hört att snabbhet inte alltid är bra men vi kanske inte snackar webläsare då .
Tycker ni sen att IE eller FF är slöa så rensa webläsaren då å då så funkar det bättre sen.
ja det funkar kanon tack för tipset
Var finns PreLoader att ladda ner?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem