Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Google Chrome

Google Chrome

Har nu ändrat till Chrome och fått uppleva en ny snabbhet. IS startar snabbt och elegant och fungerar således mycket bra som startsida.
IE 7 som jag nyttjat tidigare var ett långsamt sätt att koppla upp sig på.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3 Nästa »

http://sourceforge.net/projects/ffpreloader/ Här Raj-Raj

http://sourceforge.net/projects/ffpreloader/files/Version%201.0/Build%20366%20
-%20Final/FirefoxPreloaderSetup.exe/download

Klipp ^ klistra
Någon som kan ge lite mer info om PreLoader och vad är det för fördelar med det? Jag fattar inte ett skit om just det programmet.
Annons
Många pratar om och vill ha en snabb uppstart av sin Firefox webbläsare. Det är det Preloader står för.
Det gör att sidorna visas snabbare det lagrar tydligen info i minnet så att sidan kommer upp snabbare om jag har fattat det rätt jag märkte skillnad när jag hade installerat Preloader. Ozzy kanske har en bättre förklaring
Okej, har installerat det nu och faktiskt det är snabbare. Ska testa det lite och se.
Preload Engelska står ju för "förladda"

Google översättning
Ett utdrag ur Preaoaders Manual: nedan;

Firefox Preloader kommer omedelbart att lasta en del av Mozilla Firefox i minnet att minska starttiden av Firefox på mitten. När du börjar använda Firefox resterande delar kommer att laddas in i minnet. När alla Firefox-fönster är stängda, kommer Firefox kvar i minnet och nästa start blir ögonblicklig.
jigsaw
Du skrev tidigare i detta inlägg om att
'Om man tycker att IE eller FF är slöa så rensa webläsaren då å då så funkar det bättre sen'.
Då är min fråga: Vad skall man rensa å hur (kör FF).
Tack Ozzy, det verkar snabbare tycker jag med men man får väl köra det lite och testa. En annan fråga, vad gör man med den vanliga firefox? Kanske en löjlig fråga men är inte så hemma på detta med PreLoader ännu.
Ctrl+Shift+Del
I båda webbläsarna.
Tömmer historiken. Det var nog detta jigsaw menade.
jag kan inte tänka mig annat än just det....
Annat. Får han tala om det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem