Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Köpa Laptop

Köpa Laptop

Ngn som kan tipsa om en bra, prisvärd Laptop, pris ~8-10000, minst 15 tums skärm, gärna större.

//Urban
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Jag tror att alla datorer numera är gjorda i China - samma kvalitet?
Om du köper en dator tycker jag du ska kolla med försäljaren hur servicen funkar? På plats eller skicka in? Är det problem med märket? Vilket märke rekommenderar de(försäljaren)? Varför gör de det? Vilket märke skulle han köpa? Varför? Pressa säljaren!
Lycka till!

(Jag tror att du skulle kunna nöja dig med en dator i 6000 krs klassen.)
Urban,

Den absolut viktigaste frågan är vad ska du ha en laptop till?
Sofus har redan ställt frågan, men kanske blev du så less på en viss användare härinne som skriver i alla trådar fast han inte bidrar med nått vettigt, att du helt enkelt skitar i att fortsätta.......?

Det finns hur mycket som helst att välja på i den prisklass du anger och då är det bara att välja modell efter DINA specifika behov.

Skall du "bara" ha den som surfdator och till enkelt kontorsarbete är det ju en sorts maskin, men om du skall t.ex. redigera photon eller filmar är det ju en helt annan femma..........

Skriv gärna vad du ska med den, då ska jag gärna komma med förslag.

PS: Sitter och jobbar med bärbara datorer dagligen, så nog vet jag lite om det
Jag köpte en HP DV 6 1280 i höstas för att ha som ett komplement till min stationära, men den är seeeg. Tar lång tid att starta upp och dessutom har jag kommit på att det hade fungerat bra med en enklare modell.
Tyckte att processor och minne var ok för att kunna fixa bilder och lite mer, men jag gör ju inte det med denna maskin och inte spelar jag några spel.
Annons
@Edge och sofus

Tänkte ha datorn som en surfplattform hemma, ladda ner film och musik, koppla in den till TV´n (så DVI är väl ett måste samt ett nätverkskort (n))
kommer att koppla in den i ett hemmanätverk med en NAS sen vet jag inte om jag skall ha den som en HTPC eller som Kontrollenheten för de övriga trådlösa prylarna. Kommer säkert att spela spel på den oxå - men där är inte kravet att den skall kunna spela de senaste mest grafikkrävande spelen - fast lite mer än harpan kanske kommer inte att redigera HD film eller liknande.

Funderar på den här för 7500:-
Processor Intel i3-330M
Internminne 4 GB (2x2)
Minnestyp DDR3
Hårddisk 500GB 5400rpm
Grafikkort ATI HD 5470
Grafmin eget-Ink del 1000/2303
Ut-gångar grafikkort HDMI, VGA
Skärm 17

vad tror ni??

Mvh
Urban
@Urban

Du blir ju så arg på mig så jag vågar inte säga mer än att det ser bra ut.

Men du har humor. Lite mer spel än "Harpan".

Urban , saknar blåtand i din lista och webkamera det borde du ha med för det priset.
sen borde du snegla på tangentbordet, hur det är utformat.
kan bli en missräkning annars. många bärbara har kassa tangentbord.
@Göcke

På tal om tangentbord.

Kör du med korrekt fingersättning eller kör du naturellt. Ett finger i taget.

Jag kör naturellt.

Du har rätt om kassa tangentbord på bärbara.
Konstigt att folk helst vill ha bärbara.

Är man i karriären. Då fattar jag ju att man vill hänga med.
Då är man ju tvingad.

Urban!

Tycker det låter jättebra, men är nyfiken på vilket märke det är.

Blåtand och webbkamera som Göcke nämnde bör ju vara med men kamera är kanske något du redan har.

Dåliga tangentbord på laptops har jag inte varit med om. Tvärt om. Har haft en HP laptop som är såld, älskade det tangenbordet. Har nu i familjen två netbooks med sköna tangentbord, skönare att skriva på än på den stationära Hp som jag har och använder mest.

Men som sagt, nyfiken på märket är jag.
@sofus

Snyggt inlägg.

Jag tror "Urban" vill ha kontakt". Han "skiter" i vilken dator vi ger förslag om.
Han köper fel dator i alla fall. Det gör vi alla. Men det vet vi som sagt för sent.

Jag köpte en TV. Efter en vecka förstod jag att jag var "torsken". Den hade
ingen digitalbox som passade mitt kabelnät. + 1500:-

Dessutom hade den för liten bildskärm. 42 tum är ju helt ute. Det skall ju vara
mycket större.

Jag saknar "Bild i Bild". Man kollar i en liten ruta på ett annat program.

Men jag är faktisk nöjd ändå. Men jag känner mig lite "blåst".
Det gillar jag inte. Det retar mig.

Ingen får blåsa mig.



Man blir inte "blåst" och köper fel om man vet vad man vill ha. Man skaffar sig kunskap om produkten, som jag förstår att vissa inte gör. Har man kunskapen och vet vad man vill ha och är beredd att lägga pengarna på det så vet man vad man gör.

Hade du skaffat informationen om ditt kabelnät och skaffat information om hur många tum man behöver räknat från betraktningspunkten så hade du nog inte blivit "torsken" eller "blåst".

Urban tror jag nog inte söker kontakt, du kanske gör det med dina ibland dumma inlägg. Han ville säkert ha ett bra förslag på en laptop.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem