Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Det okända

Det okända

TV 4 har ju många program om Andar, Spöken, Poltergeist osv.

Vad tror ni?

Tror ni på människorna som är med och det som visas eller är det fiction?

Har ni egna erfarenheter?

Senast jag försökte prata om detta avfärdades det med att det var "Fultjack" och att folk inbillar sig alt. "dille"!

PS: Jag vill ha en seriös diskussion om detta!
Antal svar på detta inlägg: 75
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

I alla tider har folk trott på troll ,änglar,ufon,gudar av alla de slag
Och det bara för att vi vill tro att inte livet är meningslöst
Det cirkulerar mycket i en människas huvud
Så du menar att sakerna dom visar inte är äkta?

Tunnor som rör på sig själva, dörrar som öppnas och stängs av sig självt m.m

Medier som nästan exakt kan säga namn och årtal på personer som dött skulle vara förhandsinformation?

Orber som dom fångar i kameran och gestalter i (värme)kameran, röster dom hör och allt annat skulle alltid har en logisk förklaring?

100-tals program skulle vara påhittade och uppgjorda?

Dom visar ju varje söndag!

oidentifierade föremål/händelser
borde räcka som namn på något man inte kan följa upp
man behöver väl inte rusa iväg med fantasin bara för att man inte
vet vad det var.
Annons
Det här med bilder som vi ser och som inte finns i verkligheten tycker jag är intressant.

Jag såg en gång en blind man i svensk tv som frågade en expert om detta. Den blinde hade inte varit blind i hela sitt liv utan först efter en olycka i 6 årsåldern så han hade några års bilder lagrat. Men han drömde ofta samma dröm, att hans nu döda mor kom farande med en vagn dragen av hästar och stannade framför ett slott där hon gick ur.

Han frågade experten var han fått bilderna i huvudet ifrån, han hade aldrig sett detta i verkligheten. Experten kunde inte svara nåt vettigt.

Vad jag undrar är " Kan man ärva sina föräldrars lagrade bilder? "

Det vore ju en logisk lösning på många såna här händelser.
Ärligt?!

Har ni följt programmen som visats i TV 4?
Nä har inte sett programmen.

Gissar att dom är amerikanska och det räcker för att jag ska avstå.
Programmet som heter "Det okända" som sänds är på Svenska och är ett Svenskt program!

Det är varje Söndag!
Jag är en av dem som tror på ett liv efter döden och att de döda kan komma till oss som andar.
Jag själv har en syster som var med i ett av dessa program på TV, hon bodde i en herrgård i Värmland då.
Själv har jag drömt drömmar som blir sanna.
En natt för lite mer än ett år sedan drömde jag att min mamma ringde till mig, hon sa att hon halkat på väg hem från mig några dagar tidigare och nu var hennes arm alldeles blå.
Jag frågade om hon varit hos läkare, mamma svarar vad ska jag gå dit för han kan inget göra.
Jag hade tvättstugan den dagen så jag sa att jag ska bara tvätta färdigt så kommer jag. När jag kom hem till mamma så var hennes arm alldeles blåsvart, jag sa att hon måste till läkare och få armen röntgad.Men hon vägrade, det var ju flera dagar sedan hon ramlat så jag envisades med att hon ska till läkare men gumman vägrade så jag fick ge upp i min dröm. På morgonen när jag vaknade berättade jag min dröm först för min man senare för kolegorna på jobbet. Några dagar senare kom mamma på besök och jag drog lättnadens suck över att det bara varit en dröm och hon mådde bra.
Några dagar senare när jag tvättar i tvättstugan ringer min mamma och berättar att hon halkat, och allt blev så som det var i drömmen. Det tog flera dagar av övertalning innan vi fick henne till läkaren och armen var såklart bruten så det blev gipsning av armen. Mamma var sur flera veckor på mig för hon skulle klarat sig utan gips sa hon.
Mina koleger hade svårt att tro mig när jag kom till jobbet och berättade att min dröm nu var verklighet.
"Jag själv har en syster som var med i ett av dessa program på TV, hon bodde i en herrgård i Värmland då."

När var hon med i programmet?

Jag har sett dom flesta!

Vem hade hon som medium?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem