Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tala i sömnen

Tala i sömnen

Jag är en djävul på att prata i sömnen, jag kan hålla långa diskussioner under natten och ofta så väcker jag mig själv genom att jag pratar för högt!

Nån som vet vad jag ska göra?

Jag har bett om att få läggas in på Uppsala sömnklinik för utredning men dom säger att det är för dyrt!

Problemet är att jag dagen efter är fruktansvärt trött och orkeslös!

Jag vet inte alltid själv om jag har pratat eller varit orolig men jag tog och spela in mig själv men en bandspelare en gång och himmel vilken diskussion jag hade om vad som hänt under veckan eller senaste halvåret.

Jag vet min halvfar som OFTA trodde jag satt och pratade i telefonen men när han kollade så sov jag!

Det här kan inte vara normalt och jag har haft det i hela mitt liv ända sen jag gick i sömnen som barn ofta!

Nån som vet nåt man kan göra?

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Det finns nog inget att göra åt detta dilemma.

Jag hade en hund som drömde. Han jagade något i sömnen. Benen rörde sig.
Men när han började skälla i sömnen oxå.

Då gav jag bort honom.
Det finns nog inget att göra åt detta dilemma.

Tragiskt för mig!

Har du lyssnat på avslappningskiva eller band.
Finns på apoteket.
Skivan heter "Bättre sömn"

Kan vara värt att pröva!
Annons
Det kan väl inte vara så stort problem. Det är väl bara att svara dig själv. Det vore värre om du skulle ut och gå mitt i natten.
Eller möblera om , det är livsfarligt men som det är med sömngångare så händer det väldigt sällan att det händer nåt farligt ( konstigt nog) men jag får panik när jag står mitt i vardagsrummet med nån möbel som jag håller på att flytta, helt otroligt .

Finns inget att göra åt försöka slappna av o sova lugnt i den mån man kan styra sin sömn .
En sak som jag tänker på när jag läser det här , du har så många funderingar och djupa tankar som flödar väldigt fritt så det är ju vad du tar med dig när du går för att sova , som Oskar skrev testa nån avslappnings musik eller rådfråga Apoteket jag har för mig dom har program som ska hjälpa folk med olika sömnproblem .

Fast det där med att prata i sömnen tror jag nog du får leva med , men testa om du kan försöka stänga ute tankar när du ska sova för jag tror som sagt att det är det som följer dig .
kolla in denna kille, han snackar mycke i sömnen, o mycke e konstigt :D

http://sleeptalkinman.blogspot.com/
Somnar gör jag förr eller senare, jag lovar, det är inte inte det som är prob. i detta fallet!

Problemet är jag väcker mig själv genom att jag pratar för högt!

min 2åriga dotter sa igår följande i sömnen:

- Krama Pippi... krama Pippi...
Själv brukar jag ofta säga i sömnen :

DJÄVLA IDOTER!

FAR ÅT HELVETE!

PUCKON!

DOM FATTAR JU INGET!

DET ÄR JU SOM ATT TALA MED EN VÄGG!

osv..osv...osv!

Det är nåt som är fel här va???

----------------------

Varför är jag så agressiv i mina drömmar och varför skäller jag ut alla i mina drömmar och anklagar allt och alla???

Vaf är det som händer???


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem