Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tala i sömnen

Tala i sömnen

Jag är en djävul på att prata i sömnen, jag kan hålla långa diskussioner under natten och ofta så väcker jag mig själv genom att jag pratar för högt!

Nån som vet vad jag ska göra?

Jag har bett om att få läggas in på Uppsala sömnklinik för utredning men dom säger att det är för dyrt!

Problemet är att jag dagen efter är fruktansvärt trött och orkesl...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Det är väl det undermedvetna .

Inget illa menat men du är ju ganska agressiv när du skriver här på forumet i alla fall enligt mig , du vill ju gärna vara den som vinner i en diskussion osv .

Det är nåt du får jobba på .

Du har ju skrivit tidigare att du äter Zoloft då har du ju en läkare att prata med som kan tex byta ut din medicin du kanske inte klarar av Zoloften , ja hur som helst du får ta tag i det jag tror inte nån här på IS kan hjälpa dig .
Sen är det som sagt inte onormalt att vi människor har lustiga beteenden när vi sover

O nu börjar det väl bli dags att sova
Att prata i sömnen stör mig inte så länge jag inte väcker mig själv.

Jag vet ju dom som snarkar så det skakar i sängen men dom vaknar inte av det.

Däremot vaknar partnern garanterat

PS: Jag pratade i sömnen långt innan jag började med Zoloft så problemet ligger nog inte där.
Du får köpa öronproppar
så att Du inte hör allt tjat och
höga utfall Du gör !
Annons
Har prövat det också.

Men det är ju tur att man inte är sömngångare och börjar laga mat mitt i natten eller nåt annat dumt.

Hmmm...vissa saker får man nog leva med och har jag klarat det hittills så klarar jag nog det resten av livet också.


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem