Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Inloogning till SHB

Inloogning till SHB

Jaha, då var det dags för ett nytt problem med min dator. Jag har SHB och använder en dosa för att logga in. Att logga in med kabel går inte längre. Har pratat med supporten på SHB men de säger att det är något problem med Windows. Har kontaktat datasupporten men de kunde inte hjälpa mig. Kontaktade Microsoft, men ack ! Mot en kostnad av 650:- skulle jag kunna få hjälp.

Under ”tjänster” i Administrationsverktyg försöker jag starta ”Smart Card” men får följande felmeddelande:

”Det gick inte att starta tjänsten Smart Card på Lokal dator.
Fel: 1058: Tjänsten kan inte startas. Anledningen är antingen att tjänsten är spärrad eller att inga aktiva enheter är associerade med den”.

Det har fungerat tidigare. Det går att logga in med dosan utan kabel. Har installerat om både programvaran och drivrutinerna.

Har en Asus EeeTop ET2010AG, AMD Athlon II x 2 250u Processor 1,6 GHz, Ram 4 GB, Windows 7 64-bitars.

Detta tror jag hände när jag var tvungen att ominstallera allt efter att fått problem med hårddisken för ett tag sedan. Tredje datorn sen i somras, blir snart mer knäpp än jag redan är.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

sofus , SHB är det handelsbanken??

är det så
så har du lekt utan att tänka efter

det första du skall göra är att instalera ditt program som du får ta hem från handelsbanken via IE8 i 32bitars läget

när det är instalerat skall du starta IE8 i 32bitars
gå till handelbanken och välja vilken inloggning du skall ha
kabel eller kabellöst , sen sätta in dosan om du har kabel.
sofus!

Du är troligen "pedant". Allt skall fungera på din dator även om du inte har
behov av vissa tjänster. Men dom skall fungera ändå.

Jag är likadan. "Knäpp" är ett lindrigt ord för vår åkomma.
Är dessutom felet knutet till mina bankkonton. Då är "helknäpp" rätta
ordet.

I svåra lägen tar jag till min "Fabriksinställning" men det var länge sen sist.

Däremot satt jag vid min TV och "pulade". På menyn stod det fabriksinställning.
Den provade jag. Vilken bild jag fick.

Alltså! Har du problem. Med dator eller TV.
Så klicka på "Återställ standardvärden" eller "fabriksinställningar."

Dom alternativen är oslagbara.
leiake , det löser ju inte dosproblemet

här har sofus , jobbat i fel ände igen
han har med stor sannolikhet satt i dosan i dator innan han hade instalerat
programet från SHB , och han måste veta innan att IE8 i 64bitars inte fungerar, för kör han ie8 i64bitars så får man fel, men ingen förklaring på vad för fel man gör.
Annons
Nej Leike! Vill helst inte använda mig av dina knep, då lär man sig inte.

Göcke, jag avinstallerade Handelsbankens program och installerade det genom IE 32 bitars och nu fungerar det.

Supporten på SHb borde ha ställt den frågan tycker jag. Jag frågade om det fungerar med Firefox och fick ja på den frågan.

Ett stort tack för hjälpen Göcke och du Leiake, nu har jag lärt mig något nytt, ha en trevlig dag!
sofus ,

jag tycker att SHB har dålig koll på vad kunderna kan hamna i för knipa, med respektive OS eller Webläsare.
Men de är inte ensamma om detta. det finns andra som är struligare
Näe, inte katten sätter jag dosan i datorn innan jag laddat ner programvaran. Felet var nog att jag laddade ner programmet i FF eftersom det nu fungerar efter att laddat ner det i IE 8, och så är jag ingen "han", är en teknikintresserad "tant" på 58 bast, lev väl!
sofus
man kan ju inte alltid se vilket kön man har på nicket

men vad kul att du ringat in vilka fel du kanske gjorde
för att nu vet du hur man gör , detta problem är vanligare än man tror.
så frågan kan komma upp igen, då får du äran att svara
Göcke! Svarar gärna på frågor som jag kan. Har haft otroliga problem med min internetleverantör och de har ibland inte kunnat hjälpa mig. Ofta har jag löst problemen själv mest när mina neetbooks inte fungerar trådlöst. Har jag problem så söker jag på nätet och kan jag inte hitta lösningen där så vet jag att du oftast har en lösning. Är imponerad av din kunnighet.

Det är väl klart att man är "pedant" som Leiake uttrycker det. Det ska bara fungera. Har man lagt dyra pengar på en dator och bredbandsuppkoppling så skall det fungera.
sofus!

Om alla amatörer körde mina "knep" i datorvärlden, då vore livet lättare.

Men det är som "fan" är lös när man sitter framför en dator. Man skall prova
allt. Nu har jag lugnat ner mig.

Jag har bara en webbläsare,ett mailkonto. Det räcker.

Jag glömde. Bara ett Forum.

Sofus!
Hämta installationsprogrammet från http://bit.ly/9rabJM
Du skall alltså installera programmet och sedan drivrutinerna.
Funkar det inte då utan dosa, ta bort personal från autostartmappen.
Fungerar det utan sladd, stäng ner programmet och webbsidor. Sätt i sladden och försök logga in. Funkar det är det OK i annat fall skall du byta sladd. Jag har SHB och har hört flera där problemet legat i sladden

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem