Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Varför Htc

Varför Htc

Sitter i startgroparna för att byta mobil. Den jag är en Samsung Galaxy Mini som jag är nöjd med men jag vill ända uppgradera mig till en ny.

I mitt förstaval om jag nu skulle byta är en Htc Widfire S eller en Htc Desire. Frågan jag ställer mig är vad har dessa som inte min egen har? Visst tekniska specifikationer kan jag med läsa, men mer då som rättfärdigar det så mycket högre priset.

Kan det vara en kvalitéfråga såsom hållbarhet eller mjukvaran i Htc som är så mycket bättre?

Hoppas ni som läser detta kan ge mig lite mer kött på benen i denna frågan.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Kör inte dom med "android".???

Vad är det för fel med det??
Kvalitetsmässigt är de nog jämförbara. Prismässigt så seglar kanske HTC fortfarande lite på businessvågen och tar ut ett högre pris.
Ett ställe som avhandlar det mesta om "alla" android-mobiler är swedroid.se
Utan att jag kan garantera så verkar deras tester vara sakliga och neutrala och dessutom finns ett forum där bara mobilfrågor diskuteras.

Provade själv en HTC Desire ett tag för att sedan gå tillbaka till Iphone, men använder man inte Itunes eller mac-dator sedan tidigare så är kanske en androidmodell bättre.
Men de viktigaste sakerna som jag tittar på vid val av mobil är att användningsområde , är facebook etc viktigt, är musikspelaren viktig, kamerafunktioner, batteritid, handhavande och operativsystem (om inte ringa är det viktigaste)
Välj sedan den modell som känns bäst efter att du känt, klämt och provat allt det du tycker är viktigt i en butik som har riktiga mobiler och inte bara modeller.
paso...Tack!
Annons
Nokia kör Symbian. Fråga mig inte hur det fungerar för jag har aldrig provat. Ericsson däremot kör Android.

Dubbla processorer finns redan i LG´s Optimus 2X samt LG Optimus 3D. Finns kanske fler?
Paso´s råd var bra, väldigt bra faktiskt.

Nyaste system är väl 2.3 Gingerbread har jag för mig, finns väl bara i dom allra nyaste mobilerna. Froyo 2.2 har jag själv och det funkar bra.

Det sämsta är batteritiden i dessa nya mobiler men det kanske blir bättre med tiden.

leiake du vet vem jag är så mailet har du skickat. Vågar du inte erkänna det så...jaja må så vara.
Bra pris på ZTE Blade här:

http://goo.gl/RGxDC
Mycket bra pris får man väl säga. Tyvärr låst men vill man ha den upplåst så blir den dyrare.

Kollade på en idag på Elgiganten och jag får säga att det lilla jag testade den så blev jag imponerad, både av kvalitén i själva byggnationen av mobilen och hur dom har byggt upp menyer och annat.

Har man inte testat detta med Android så är denna värd att prova.
Jag har inget att säga om mobiler egentligen, har själv en Samsung prkskärms mobil för runt 700:- på netonnet som jag är nöjd med. Jag tror att mobiler har blivit vad en stereo var på 70 talet.

Ju fler knappar dess bättre, hade man en mono så ville man ha en stereo, ssåg man en med knapparna bas eller loudness så böt man upp sig osv. Jag brukar säga att bara man kan ringa/skicka sms så är det bra.

Jag är själv inne på min tjugoelfte mobil tror jag, men har märkt en konstig sak... Det ringer inte fler för det. Det är digitalkamera på den använder den aldrig eftersom jag har vanlig digitalkamera, man kan surfa på den OK.. Men jag har dator hemma och kan vänta tills jag sitter vid den.

Sen sist men inte minst ett konstigt fenomen när det gäller forum inte bara Internetstart, VARFÖR ska det hackas på en del? Det finns 3 punkter i forum reglerna:

Vårda språket
Använd ett vårdat, städat språk och ha en hövlig attityd. Kommentera inte andras sätt att skriva, såsom felstavningar, särskrivningar etc.

Inga personangrepp
Alla slags angrepp på personer är naturligtvis ej tillåtet och inlägget raderas utan vidare kommentar och personen riskerar utestängning. Diskutera inte personer eller personers uttalanden utan att de får en chans att vara med i diskussionen från början. Lägg heller aldrig ut privat korrespondens i ett inlägg utan tillåtelse från motparten.

Respektera andras åsikter
Ibland har andra medlemmar helt andra åsikter. Det måste man respektera; diskutera sakfrågan utan att gå till personangrepp.

Tack för mig. /*Bandit

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem