Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Nordbanken suger

Nordbanken suger

Nordbankens Vd Christian Clausens tjänar "bara 10 mille om året och kommer att få en pension på ca 100 mille??? när han slutar "jobba" vid 60.

Dessutom får han en lyxvåning på Ö-malm värd ca 22,5 mille????

Styrelseordföranden i NB, Björn Wahlroos tycker att detta är helt ok och säger att Nordea istället bör höja Clausens lön ännu mer så att han kan ”köpa flera lägenheter i Stockholm” och att bankdirektörer måste faktiskt bo någonstans.

Vilken planet kommer han ifrån, eller är det så att han kanske oxå får lite smulor, när man säger rätt saker?




Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Är endast beklagligt att höra slika kommentarer, och se vilka förmåner dom delar ut!
"Eliten" inom företag och politik har helt tappat markkontakten!
Alla höjdare är likadana, men vi får aldrig reda på det, bara i enstaka fall när journalisterna gräver, så är det tyvärr. Och handen på hjärtat, skulle inte de flesta av oss utnyttja systemet om det var möjligt? Jag skulle säkert göra det liksom jag tror att de flesta av er som läser detta skulle göra. Och jag uppfattar mig ändå som en ärlig person, men jag vet att det finns frestelser!!!
Ja, det är ju helt klart systemet det är fel på. Man kan ju inte klandra folk för att dom utnyttjar ett system även om det kan tyckas omoraliskt. Det är ju faktiskt så att det är systemet vi ska klaga på som möjliggör dessa astronomiska ersättningarna. Alla som har aktier i företaget borde ju reagera men det verkar som om alla aktieägarna är hjärndöda. Svenska staten är ju en av dessa och det säger väl allt.
Annons
Jag är av en annan åsikt än Ivo och babo: SJÄLVKLART kan man klandra folk som utnyttjar systemet till sin spets för sin egen vinning. Och jag skulle, handen på hjärtat få dåligt samvete att kvitterera ut stora bonusar, bli berikad med lyxvånngar och allt vad det kan vara samtidigt som bolaget går dåligt, samtidigt som folk sägs upp, samtidigt som bankkunder förlorar pengar. Allvarligt talat, jag skulle inte kunna somna på kvällen..
Jag håller med dig, speedball, att det är kränkande mot alla som får gå när banken ska spara pengar. Men hade inte systemet varit som det är så hade inte ersättningarna varit så höga heller. Det är till syvende och sist styrelsen som sitter och fattar besluten. Visst, jag hade haft dåligt samvete jag också men det verkar som om du, när du når en viss position, blir totalt fartblind och grips av någon fanatisk girighet.
Jag tror inte att vi vanliga knegare kan sätta oss in i situationen. Men risken är nog att vi själva också hade blivit fartblinda. Titta bara på våra politiker. Det är lite av samma tendens där. Jag vet inte men osvuret är nog bäst.
För det första heter det Nordea.

Här har ni högsta hönset för hela "skiten". Han har varit kommunist.
Hans uttalande om lägenhetsaffären i Sthlm, och allt annat var så dåligt att
jag fick kaffet i halsen. Jag tror han är sjuk. Allvarligt sjuk. Betänk att han är
professor. Men det är ju inga garantier. Tänk på G.W Persson. Han är en sjuk professor,
men han erkänner det offentligt i TV.

http://tinyurl.com/3lzfxpd
Björn Wahlroos har två barn.

jörn Wahlroos är numera medlem av Svenska folkpartiet och ordförande för dess näringslivsdelegation. Han är gift och har två barn. Hans son Thomas är professionell pokerspelare.

Det är inte lätt att hålla reda på sina ättlingar när dom blir myndiga.
Denne Thomas måste ju vara förmögen,. Varför spelar han då
poker professionellt. Är det för spänningen. Jag pysslade själv med lite sådant
i yngre dagar. Men jag vann så mycket så jag måste sluta.
Jag bytte bank igår! Känns skönt att ha lämnat nordea!
loket55!

Jag hörde på TV igår att Björn Wahlroos uttalade sig om Nordea.

Han är inte frisk. Hur kan han vara styrelseordförande. Ofattbart.

http://tinyurl.com/68oks9x
Ja,så går det om man ge en vd lillfingret!! Då tar dom båda händerna och halva strandvägen!!

Sådan är kapitalismen,ingen hör den fattigs bön!!

Fråga är om man inte måste ge han hyresbidrag oxå???

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem