Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Fredrik Reinfeldt flaggar för höjd

Fredrik Reinfeldt flaggar för höjd

Fredrik Reinfeldt flaggar för höjd pensionsålder upp till 75 år hmmmmmmmm vilken idiotisk tankande har vår fredrik, han kan knappt skaffa jobb till dem yngre och vill skicka dem äldre direkt från jobb till kistan!
Jag undrar vad är det som händer här i Sverige? är folket verkligen bryr sig inte ? är dem så kalla att dem är styrda via remote control utan att reagera? undrar när folket vacknar? Volvo är borta, Saab är borta och massa företag som i konkurs eller flyttat som BD före detta Vigo i Helsingborg. Jag bara undrar om nogån är vacken
Tack
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Jobba på och sedan kistan
Ja finns många "sköna" bilder att titta på i alla fall

http://goo.gl/kG1tQ

http://goo.gl/rfpW3

http://goo.gl/AVaOg

Det är dyrare för staten att pensionera oss gamlinga än att ha arbetslös ungdom. Dom tjäna miljader på detta.

Ungdomen får sitts hemma hoss föräldrana och rulla tummana,eller åka till Norge och skala bananer!!

Fiffit va??
Annons
Jag och min sambo är båda 73 år, jag jobbade som undersköterska till jag fyllde 65 sen jobbade jag extra lite då och då tills 70. Min sambo som är chaufför jobbar fortfarande i bland. Det är ju bra när man kan välja och jag som älskar att resa har unnat mig många sköna långresor för pengarna.
"Det är dyrare för staten att pensionera oss gamlinga än att ha arbetslös ungdom."


Hur mycket ska han tjäna när han slutar som statsminister? vad har dem gjort med pensions pengarna? alla vd som slutar till o med dem polityker som sitter i styrelse eller i kommunen hur mycket får dem i fallskärm? varför är det alltid vi vanliga människor som betalar deras notan? ingen som tycker synd om oss titta hur många som har fölorat sitt jobb o frivillg bara på grund att de sålde industri utom land eller flytat och sen man får 680 kr per dag som max?ska polityker få sama som vi?
Om man verkligen hör (eller vill höra) och förstår svenska så säger Reinfeldt att dom som vill har möjlighet att jobba tills man är 75 - det är alltså inget man påtvingas som i en kommuniststat - det är ett fritt val !
Själv är jag 70 bast, har 8 ungdomar anställda och jag tänker jobba några år till.
Det kommer nog inte att bli ett fritt val!!! Vänta och se!
"Om man verkligen hör (eller vill höra) och förstår svenska så säger Reinfeldt"

Man hör o förstår herr pergoran ! inte alla vill jobba till sista minut av livet som du och sen man har inga nytta av det, man vill leva och njuta av livet.
Det han sa att lika bra att söka annan jobb han tror att det det e så mycket o välja va?
Jag märker att det kan vara svårt att förstå vad valfrihet är, det är en möjlighet att jobba tills man är 75 om man så vill !
Medel-livslängden bland svenska män är numera 86,1 år. En gång i veckan spelar jag tennis med en äldre gentleman som i år fyller 88 år.
Valfriheten skulle bestå av piska och morot. Dom med tunga arbeten som kanske inte orkar mer än till 65¨år och lite drygt får väl bli fattigpensionärer.

Muntra framtidsutsikter för en del ungdomar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem