Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Smarta telefoner

Smarta telefoner

- Har länge tänkt på detta med telefoner. Det går nog för fort med utvecklingen.
När inte ungdomar hänger med då går det för fort med finesserna.

Jag vill gärna hänga med oxå, men det går inte längre.
Vad skall vi med alla dessa "appar" till.

Jag har inte känt behov av någon.

http://tinyurl.com/75p92jp

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

haha leiake , du är inte ensam

jag har en gammal sonyericsson K700i , den var state of the art den dagen jag köpte den för en sådär 14-15år sedan, den var så ny att den inte fanns ute på marknaden då.

Jag använder inte hälften av vad den kan, jag ringer med den & sms-ar & har den som väckarklocka
Förvisso så använde jag den som mobilt moden till datorn
men det använde jag föregångaren också.

Nu fungerar den som radio & som väckarklocka alena.

Nu har jag en fon och den stör mig i allt. den plingar för allt
som jag kan lugna mig med att göra,
man behöver ju jobba och betala skatt också ,
så ni får vara pensionärer

Göcke - "betala skatt också , så ni får vara pensionärer "
Som du säkert vet så får vi pensionärer betala mer i skatt än på motsvarande inkomst om vi jobbat. ca 800 kr, nästan 10000 kr mer i skatt per år betalar jag.
Tänk va kul man kunde ha haft för de pengarna. Nästan 1 flaska whisky i veckan
Men tack för att bidrar till pensionen.
Birger , klart att jag vet att ni betalar för mycket skatt.
och att ni är värda att få har er tid.

jag kommer snart dit själv som pensionär. så jag är villig att bidra så länge jag orkar.

nej jag är mer störd över att man har en utrustning som piper och blinkar
även om funktionerna är självpåtagna. men jag har alltid varit jagad av en telefon
som man måste svara i , annars så missar man jobb.

men fonen är ett verktyg som jagar en mer. och som jag tycker tar bort mer av arbetstiden än den gamla hederliga mobilen'

det kanske är en vanesak, mobilen har jag ju haft sen 1969
Annons
Inser att smarta mobiler( xperia mini har jag) har sina brister bl a kort batteritid, krångliga att lära sig, svårare att "låsa upp"(2 grepp) än gamla telefonen m m. För mycket finesser eller ska man kalla det "lull lull".
Fråga är om inte nästa telefon blir "värsta" DOROn.
Håller med Leiake - åldern sätter sina spår, bara att inse det.
Göcke ser att du närmar dig pensionärsbilan om du nu inte nappar på Reinfeldts 75a. Ha det, du blir nog inte arbetslös även om du tar ut pension.
nej bevare mig , så roligt skall vi inte ha
Mitt köp av min rootade Samsung Galaxy S är bland det bästa jag köpt. Supernöjd med luren. Kan sitta i soffan eller var som helst och kolla Facebook (FriendCaster) Gmail, surfa eller vad som helst. Nästan så att det bara är fantasin som sätter gränser.
Göcke du måste ha bra kontakter om du kunde köpa loss en K700i för 14-15 år sen,den kom ju inte ut på marknaden förrän 2004,6-7 år efter du köpte din.. :)
Smartphone är en underbar liten pryl.
Kollar busstiderna varenda dag. Kollar bankkontot, gör banköverföringar, läser AF o kollar facebook på bussresan, spelar ett enkelt spel, lyssnar på musik eller radio. Kollar vädret, den hjälper till om jag inte hittar en gata t ex.
Hör jag en låt på radion så har jag en app som kan lyssna på låten och säger vad det är för låt.
Jag tycker det är toppen med en smartphone.
bra pellefant

att du kollade upp hur gammal den var min gamla lur , om jag börgar att ransaka de grå så måste det vara våren/sommaren 2003, året därpå så fick jag den uppgraderad, det var en testlur från börgan. sen har den bara hängt med.

Jag blandar nog ihop de andra ericsson burkarna jag testade.
jag hade några vikbara som jag aldrig gillade.

jag säger inte att min nya fon är dålig, den är i alla fall bättre en de andra fonarna jag har haft. men utav någon anledning så faller jag till baka till den lille när jag skall sova.
sofus!

Du kan säga upp ditt bredbandsabonnemang. Det räcker med ett mobilt
kontantkort för din del.

Var skriver du inlägg på IS Forum. På datorn eller Fonen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem