Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Hotmail och Imap

Hotmail och Imap

Hotmail och Imap. Går det inte på nåt sätt? Har suttit och sökt på Google ett bra tag utan att få en bra träff på detta.

Har en Andriodlur som jag har installerat mailklienten K-9 på. Gmail var inga problem med Imap men Hotmailen går jag bet på.
Antal svar på detta inlägg: 7
JonahHex!

Du kanske behöver Hotmail Plus för att det skall fungera.
Kan detta hjälpa dej?



Skaffa Hotmail-appen i din Android-telefon

Hotmail-appen för Android är gratis. Du skaffar den genom att söka efter Hotmail på Android Market via din telefon
Hotmail kör pop3/imap

något sådant här har vi snackat om förr

Incoming Settings

Email address = Your email Address
Username = Email address again
POP Server = pop3.live.com ????
Security type = SSL
Server Port = 995

Outgoing server Settings

tick login required
SMTP server = smtp.live.com
Security type = TLS
Server Port = 25 (587) ???
Annons
Tack för era svar. Har löst det genom att vidarbefodra mailen från Hotmail till Gmail. På så sätt behöver jag bara ett konto på mobilen.

Göcke: Du får väl hålla med om att det är bedrövligt att dom inte kan fixa detta? Det är 2012 nu.

Har nu hittat detta: http://goo.gl/qdDda men om det funkar det vet jag inte. Har inte testat ännu.
via exchange så fungerar det på android och då får du synkmöjlighet.

Servern är m.hotmail.com. Kontrollera "Använd säker anslutning (SSL)" alternativet. Välj sedan Nästa.


Angående bedrövligt , så är det skit att vi snart har 8st operativsystem och hur många webläsare som helst, där alla pissar sina revir. Det är ju för fan 2012
Och snart har vi väl lika många office variater i molnet.

Jag är inte förvånad, jag har haft det på känn i 10 år nu och de senaste 7 så är det helt out off pist.
Tack Göcke. Då vet jag att det fungerar. Du behöver väl inte ta i så du trillar omkull .

Inte ofta man ser att du skriver svordomar här på IS.


, försöker nog låta bli. men jag hade en trevlig och kunnig medresenär hem från Göteborg idag. Han kunde allt om appar/fonar/och vem som var sämst eller nästan sämst, osv. Det var nog det som färgade av sig.

Det gick nämligen inte att stänga aven.....

Men nu kan jag alla märkens för & nackdelar i ett användarperspektiv.

själv så har jag svårt att komma ihåg hur man demonterar dem alla.
det blir ju fler sådana jobb nu, när användaren inte kan byta batteri själv med enkelt handgrepp.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem