Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

Varning

Varning

Hej

Jag vill varna för en spoonsrad länk/reklam på internetstart. Det är en reklamruta som säger " Allt ska bort NU! " Man ser sedan fina telefoner som auktioneras bort för billiga penningar. Man kommer sedan till en sida som heter Ziinga.com och där erbjuds man ett gratisbud som man tror inte ska kosta någonting. Men när man antar det gratisbudet så antar man samtidigt ett platinamedlemskap som kostar 600 kronor i månaden med bindningstid minst 3 månader. Det är dessutom i princip omöjligt att avsluta sitt medlemskap vad det verkar! Jag har chattat hela morgonen på engelska och försökt avsluta mitt konto, men än är det inte avslutat och hitintills är 370 kronor dragna för ingenting! Sedan menar de att kontot ska löpa vidare och 600 kronor dras i månaden.

Jag vill varna andra. Jag brukar inte gå på sånt här, men hade ett svagt ögonblick på morgonen.

Det ser bra ut, men det är inte bra!

Tycker inte internetstart borde ha sådan reklam för sådana bolag. Ren lurendrejeri är vad det är!

Ha en bra dag folk.

Brickan

medlem sedan många år tillbaka
Antal svar på detta inlägg: 8
brickan!

Följande artikel håller med dig. Det är inte bedrägeri men snudd på detta.

Läs länken och glöm att köpa på sådana auktioner. Jag har alltid tyckt att det
verkar konstigt. SJ försökte oxå, men det slutade dom med.

http://tinyurl.com/cqzr3c4
Ja Leika.

Men det är inte bara det. Det är liksom så att de (just nu) går ut med att du får ett första gratisbud utan att ens behöva registrera dig. Jag klickade då på en sak för 600 kronor med det gratisbudet. Jag vann auktionen och blev då tvungen att registrera mig före att få saken till mig och att betala frakten. Då blev jag per automatik platina medlem med bindningstid i 3 månader a` 600kr/månaden. Jag försökte då säga att jag inte ville vara medlem, men det kostade 320 kronor att avregistrera sig. Men vad jag kan se är jag fortfarande medlem och det droppar hela tiden in mail och att jag blivit medlem och att betalning förväntas.

Dessutom går de inte att nå på telefon, utan det är chatt som gäller och då på Engelska då bolaget är i USA. De säger också att de inte kan förstå att jag känner mig lurad (naturligtvis)
Nä du Leiake. Jag vill nog lalla det ren och skär lurendrejeri och det gör mig jättearg!
Annons
Då får vi hoppas att Daniel ser detta och vidtager nödiga åtgärder.

Vi kallade det "bondfångeri" på min tid.
klart att vi inte vill lura någon, bollen har sänts vidare till Daniel.
Hade ingen aning om detta och ska följa upp det omedelbart! Sånt får absolut inte förekomma på Internetstart! Jag kontaktar genast de som ligger bakom reklamen. Uppdaterar här när jag fått svar.
Nu är annonsen borttagen. Har även bett annonsnätverket om att de i fortsättningen ska undvika visa sådana annonser på Internetstart. Zinga har som lyfts fram en svårtolkad affärsmodell och som Nikke visar i hans uträkning (länken ovan) förlorar de allra flesta deras modell. Men mycket fult att de ska tvinga på ett dyrt abonnemang som de verkar gjort i ditt fall, så får det såklart absolut inte vara. Så tack för att du lyfte fram detta till oss så att fler kan varnas om dem.
Ja vad bra att det vart borttaget! Surt att behöva pröjsa 380 kronor för att få gå ur någonting jag inte ville vara med i. Bara det nu är slut med det, det droppar ju in mail som säger annat. men än så länge är bara 380 kronor draget. Men jag kommer nog att tänka mig för i fortsättningen,

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem