Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Startsidan och Forumet

Startsidan och Forumet

För 5 år sedan,alltså år 2007 var det 2093 medlemmar samtidigt inloggade kl. 21:53.
Då var det nästan köbildning.

Med åren som gått har många nya och gamla medlemmar hoppat av i en stadigare ström.
Men så är det i branchen. Många sociala sajter lägger ner helt.
Facebook tror jag står och "darrar" av ekonomisk misär.

Utbudet har blivit för stort, för att inte säga enormt. Nu måste man skaffa appar,
så man har inte tid med annat.


Inloggade på IS var större förr, 2093 medlemmar visar på detta.

http://tinyurl.com/8ska4vk

Det tar en liten stund att ladda så vänta lite.........
Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Jag har kollat "gamla" ämnen. Antagligen är det så att man finna allt under denna fantastiska funktion. Bara man har rätt sökord.

Kanske det kunde vara på plats med en liten manual för IS. Det finns ju säkert väldigt mycket som man borde känna till. Sunda förnuftet säger ju att man ska skicka ett artig mail och tacka för hjälpen när man är nöjd efter en "tråd". Men, jag är inte säker. Kanske det finns en rutin man ska göra. Hur får man den käcka "guben" som många veteraner har framför sitt "nick", svennew.

Tack leiake
Du är klart en av ljusen i IS, när du inte tjatar om fabrikare - fast jag håller med dig. Datorn blir ju "nästan som ny", bara några år gammal... Det är verkligen imponerande med 2093 inloggade samtidigt. Det blir ju säkert ett helt annat värde med många som svarar och kommer med tips! Fast jag tycker nog att många sköter sig ändå!

Jag fick bra svar på min fråga om FireFox. Jag har ju varit nöjd med IE och bara tagit hem FireFox för att ha ett alternativ. Nu är jag imponerad av FF Man kan till och med bestämma att ingen ska få lägga in skadlig kod - undrar när de kan få det att fungera?

Tack för hjälpen och jag är mycket nöjd med hjälpen! Jag är dock inte nöjd med att 90 % av IS möjliga medlemmar försvunnit. Vi måste alla passa på att "Tipsa en kompis!"
svennew





Kan det bero på att många frågor även motfrågor blir lite väl "tillvässade", på gränsen till förnedrande...?
Vet man mycket lite om tex. datorers oftast invecklade struktur eller handhavande, så törs man inte ställa frågor utifrån ens kunnande, som för en kunnig, oftast betraktas som luddiga och tom. dumma frågor...

lasse940!

Jag tror att många känner som du. Man vill inte visa sin okunnighet. Man googlar
hellre ihjäl sig på en sak som man inte begriper i alla fall.

Jag får "fan" för min fabrikare. Men den är till för amatörer och mindre begåvade.

Ringde Telia då min router lade av lite ofta. Dom svarade att jag skulle göra en
"fabrikare" på routern. Kundtjänst har troligen läst mina inlägg på IS

Jag brukade dra ut elsladden och koppla in den igen, men det är ingen riktig
fabrikare. Man skall stoppa in ett trasigt gem i ett hål och trycka tills man tycker
att det räcker. Typ 20 sekunder. Dessförinnan skall man kyla av routern i
30 minuter.

Man lär så länge man behöver byta datorgrejer. Ingen router är den andra lik.
Annons
svennew!

Manual till IS finns om man rotar runt, så hittar man massor.

Jag gillar dina inlägg för du ger samtidigt "feedback" och tackar för tipset.
Feedback kan översättas med "tack för maten" den var god. Säkert hemmagjord.

Förstår att du är bevandrad inom IT. Då är det lätt att missförstå en del inlägg
som frågar vad Windows Update är för något, och om det är nödvändigt.

Man skall därför alltid utgå från att medlemmen nyss har köpt en dator och är
på datornivå 1, när man ger ett tips tillbaka.

Det är nackdelen med ett Forum. Man missförstår varandra. Ibland blir det
pinsamt. Många vill inte synas i sin profil. Ändra på det så blir det trevligare.

Fyll i så mycket som ni orkar i profilen utan att generas.
Ni blir bemött på ett vänligare och mer överseende sätt, om man vet lite mer
om Er. Framförallt datorvana och ålder.
Men startsidan har inte varit bra på
sista tiden på grund av mycket röriga
rubriker, från den tidning som IS anlitar.
Sorgligt att de inte kan få rättsida på
sina rubriker !
Det kommer in många bra att ha tips! Dom läggs i förslags lådan. Men där ligger dom kvar.

Jag tror att IS måste förnya sig! Ett modernare IS vore på sin plats!

Ja,Ja jag vet att familj och arbete kommer först,men IS är en stor startsida med tusentals medlemmar och måste hållas fräsch och modern!

Vi borde få hit fler ungdomar. I dag finns det ju bara en som är aktiv här på forumet,men han får alltsomoftast en massa skit som svar!

Nu får jag nog en massa skit för detta inlägg,men den risken tar jag!

IS måste få ett modernare IS!!

Förr fanns det 3 modare Men i dag finns det bara Göcke! Han kan ju inte hinna med allt!

Så vart tog dom andra vägen.
Jag vet att jag inte får mycket medhåll från de ansvariga, men som tidigare kommit fram i olika diskussioner på forumet, så anser jag och tror jag en hel del andra, att det har gått för långt i moddandet och icke toleransen mot vad vuxna människor vill kunna diskutera.

Det behöver inte nödvändigtvis bara innebära att vi skall tillåta lite mera politiska diskussioner, även om jag är övertygad om att det liksom allt som diskuteras vi lunchborden riket runt, borde tillåtas på ett så seriöst forum som IS.

Jag känner ett stort antal av de medlemmar som saknas här på andra forum, och alla har lämnat IS för att det är för mycket styrt av de som sköter forumet, kommer ihåg en tråd t.ex för ett par år sedan där svenska kungahuset diskuterades. Efter några inlägg stängdes tråden, inte för att det skett ett övertramp, utan för att det fanns en risk att den skulle leda till en politisk diskussion, där liksom i ganska många liknande fall så stryper man diskussion lusten hos medlemmarna, och det är sådana episoder som sänkt skrivlusten, något som många av oss som fortfarande är aktiva får leva med.

Jag vet också att en större öppenhet i forumet och en högre tolerans nivå kräver en större arbets insats för Göcke, men bland alla medlemmar som idag betraktas som aktiva finns säkert några som gärna skulle ta på sig en uppgift som moddare,
north!

Du vill att Göcke skall sluta som moderator. Det lägger vi förslagslådan så får vi
se vad som händer.

Personligen har jag inga åsikter. Möjligen att Göcke tänker om lite.
Han har nog högre moral på Forumet än i verkliga livet.

Om vi tar Forumet som en rådgivningscentral för datorbekymmer enbart, så
är ju Göcke guld värd.

Men i övriga ämnen så är han inte så bevandrad. Ett tag trodde jag att han var präst i Svenska Kyrkan och extraknäckte som moderator.

http://tinyurl.com/8bdgg7z

Man kan porrsurfa även om man är rektor. Men det är inte bra.
Man kan få "sparken".
Ett grovt missförstånd leiake, Göcke sköter sitt moddande perfekt efter nuvarande bestämmelser, vad jag menar är att om det skulle tillåtas mer sådana diskussioner som intresserar en vuxen publik, så är jag övertygad om att skrivandet på forumet hade ökat stort, och då är det inte jobb för en enda moderator utan flera.
det är tur att ni har mig att hacka på

har ni inget annat att skriva så går ju det också.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem