Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

Känner mig ensam

Känner mig ensam

Var är alla medlemmar.

Är det fel på Forumet.
Är mina inlägg tråkiga
Är modereringen för hård.
Är konkurrensen för stor.

Man undrar, sa flundran.

Man ledsnar på det mesta. Men IS Forum har jag inte ledsnat på. Konstigt nog.
Erkänner att mina inlägg är dåliga ibland. Men oftast har dom en viss klang av humor, blandat med fel datainstruktioner som "Göcke" rättar till bums.

O.S.A bums.

OSA betyder "om svar anhålles" bums.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

RolleBe!

Mark Zuckermark är VD på Facebook. Dom har inget översättningsprogram ännu vad jag vet. Men troligen kommer det.

Bing är Microsoft.s sökmotor. Kan dom översätta från Thai.

Google har jag. Dom översätter godkänt bra, men långt ifrån perfekt. Det är nog svårt att få ett perfekt översättningsprogram att funka 100%.

Tänk på alla dialekter som finns. I Kina finns det visst 128 olika språk. Alla är kineser
men dom förstår inte varandra,

Svenskar från Piteå förstår jag inte. Det är som dom talade Thailändska med mig.
RolleBe!

Mark Zuckermark är VD på Facebook. Dom har inget översättningsprogram ännu vad jag vet. Men troligen kommer det.

Bing är Microsoft.s sökmotor. Kan dom översätta från Thai.

Google har jag. Dom översätter godkänt bra, men långt ifrån perfekt. Det är nog svårt att få ett perfekt översättningsprogram att funka 100%.

Tänk på alla dialekter som finns. I Kina finns det visst 128 olika språk. Alla är kineser
men dom förstår inte varandra,

Svenskar från Piteå förstår jag inte. Det är som dom talade Thailändska med mig.
Har börjat stamma igen.
Annons
Ja, det ser illa ut med stammingen Men kanske det var meningen att dunka
inlägget in i mitt huvud.

Det enda jag förstår av Thai, är Sang= elefant och khun phu= farfar
Och där blev inte mycket rätt.

Farfar = bpoo
Elefant (är också en öl) = Chang

nalle !

Väldigt vad du är insatt i Thai. Elefant är en öl som heter Chang är bra att veta.
I Sverige har vi en öl som heter "stor stark". Klämmer man några sådana så känner man sig som en elefant utan snabel.

Thailands nationalsång är ju ett plagiat på sossarnas Internationalen. Jag känner igen varenda ton.

http://tinyurl.com/b2jxxor

Musiken kommer så vänta.
Thailands nationalöl är Zinga!! Rena blasket!!
leiake
För att utöka ditt ordförråd, så var jag på elefantön (Ko Chang) i 2007, så då kanske vi kan dra slutsatsen att Ko er en ö?
Ingarm !

Det är enklast om du berättar vilket land du inte har besökt. Du far ju ikring som en skottspole överallt.
Har du varit i Norge.???

Jag har varit på kanarieöarna ett par gånger. Teide är en vulkan som man kan köra bil nästan till toppen och kika på den heta lavan.

Så gjorde jag och min dåvarande i en liten cabriolet. Vid starten sken solen och
+30°. Efter några kilometer upp mot himlen blev det dimmigt och kallt och hon säger.

- Vad dimmigt, det blir.
- Ja! Vi kör genom molnen.
- Nähä?????

Uppe på toppen solade vi oss igen. Där var det molnfritt, minst sagt.
Vår thailänska vän skrev faktiskt Khun phu och inom parentes (fafa).
Under sin vistelse hos oss lärde hon sig lite svenska.

Thailänska är ett klurigt språk.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem