Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8

Windows 8

Jag håller på att installera windows 8 och har kommit till det står kontrollera om installationen kan på börjas vänta det kan ta ett par minuter, efter 50 min så har det inte hänt något, står fortfarande vänta är detta normalt???
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Sofus,Tog förberedelsena över 50 min, jag förstår att man installerar hela så tar det lång tid, men detta skulle ta ett par minuter!!
sofus !

Du missförstår det hela. Jompe fick avbrott i installationen som han väntade ut i 50 minuter innan han gav upp.

Hela installationen tror jag ligger på 1-2 timmar om den fungerar som den skall.
Det är nog olika tider beroende på hur man bär sig åt.

Du nämner tålamod. Det är helt rätt. Man måste låta datorn ta sin tid. Omstarter
och svarta skärmar skrämmer nästan ihjäl folk. Men det skall vara så.

Allt blir nytt nästan. W8 kopierar sig själv också.

Microsoft har verkligen tänkt till. Kalendern är ruskigt bra. Där ser man vad som
kommer att hända under dagen. Tycker inte om den när det står "Tandläkare kl. 13:00, men det är en annan sak.

Du är en modig kvinna Sofus som vågar ta hem W8 Pro.
Dessutom lyckas du i första försöket. Jag är impad.
Nu har jag installerat windows 8,det tog ca:1timma men nu är det fixat
Annons
Jompe !

Nu har du bara det värsta kvar nämligen att hitta allt. Men det går bra efter en stund om man håller sig till Skrivbordet.

Efter några veckor så kan du Startsidan också om du är normalt begåvad. Jag har
lärt mig att högerklicka överallt. Då hittar man grejer som man inte visste fanns.

Prova det.
Jag har också installerat Win 8. det mesta fungerar bra.
Men när jag ansluter/går ut på nätet så måste jag klicka på "uppdatera sidan knappen" för att sidan skall visas. eller klicka på söknamnet/Enter
Har provat med att byta från IE10 till Chrome men det är samma funktion.
Har bytt/uppdaterat virus programmet (Norman)
??????
Någon som har en idé
ikarl!

Börja med att avinstallera Norman Antivirus. Det behövs inte längre. Vi får börja där. Konstigt fel du har.

Kolla i åtgärdscentret så allt är OK. med brandvägg och sådant.
Är det någon här som vet om man kan hämta hem startknappen till windows 8 och vart isåfall??
Så här skrev SvenP i en annan Windows 8 tråd "Jag tycker det är lite rörigt med Win8 så jag laddade ned "startknappen" "längst ner till vänster" ett gratisprog http://www.pokki.com/windows-8-start-menu "
Kolla denna.
Tack Ingarm ska testa den
Installera ingen extra startknapp i W8. Pokki lurar er med en massa dravel.

Ni lär er snart hur Startsidan fungerar. Där kan ni fixa alla program efter eget behov. Görbra, Minst sagt.

Hur ni än bär er åt så kommer Startsidan upp när ni startar datorn. Har man då allt där så blir det perfekt.

Alla startsidor får sig en biljett. IS också. Nu blir det bara W8 Pro, men där finns
inget Forum. Än, kanske bästa att tillägga.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem