Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Uppdrag

Uppdrag

Uppdrag granskning .Varför går ingen ut å erkänner ? Undrar hur det är i dag ? Känns som skidor inte kul å se på längre .
Antal svar på detta inlägg: 6
Jock458 !

Alla idrottsmän är vältränade i grunden, men för att prestera mer och helst vinna
i eliten så måste dom tydligen använda otillåtna medel.

19,8 i blodvärde är livsfarligt. Blodet rinner som seg olja och kan därvidlag förorsaka dödsfall. Dö skall vi ju alla men inte vid 25 års ålder.

Alla inom branschen vet detta, men det är så stora pengar på spel så dom
tvingas hålla tyst om allt fiffel.

Varje gång någon har vunnit med stor marginal så har dom varit dopade.

Varje intervjuad igår så väldigt skyldiga ut. Mer än vanligt.

Mitt blodvärde är nog närmare 10 kan jag förstå. För jag klarar inga större ansträngningar. Promenera klarar jag, men springa blir 10 steg.

Blodvärde (hb-värde) beror inte på hur tränad man är. Däremot ökar blodvolymen hos uthållighetstränade så att det totala hemoglobinet ökar. Vid låg syrenivå stimuleras kroppens insöndring av EPO och antalet blodkroppar ökar. Hb ökar och blodet blir mer trögflytande. 198 i hb lät inte hälsosamt, risken för blodproppar är väldigt hög.

Om du har 100 (10 g/dl) i blodvärde har du kraftig anemi och skulle inte orka ta särskilt många löpsteg. -

Normalt Hb är tydligen 13-17 hos män, och lite mindre hos kvinnor 12-15.
Ser i Aftonbladet att UG var intresserad av att möta Niklas Jonsson för att diskutera höga blodvärden "Jag gick till en vårdcentral och tog nya tester som jag gav till SVT. Ett visade 166 och det andra 175, berättar Niklas Jonsson."

Sen var inte UG längre intresserad av att tala med Niklas, varför redovisar då inte UG att en otränad 43 årig fd skidåkare har ett värde på 17,5 när experter och professorn hävdar i programmet att värden över 17,0 indikerar manipulation!
Lite mycket indicier och antagande och inga bevis tycker jag att dom presenterade, men när blodvärdet närmar sig 20 då undrar man ju!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article16326799.ab
Annons
Ingarm !

Du försvarar ditt fosterland och dess skidhjältar. Givetvis.

Undrar om Svt är så dumma att dom går ut med program om dom inte har kött
på benen. Jag tvivlar på det.

Det är lite gamla siffror men man förstår ju att något har varit på gång när dom har satt en gräns vid 17 för att få starta. Vad hade dom för anledning till det om dom inte befarade fusk.

Snart stoppar dom någon som har för hög puls vid starten.
Backskidhoppare stoppade i sig betablockerare för att inte bli nervösa.

Det går nog inte att vinna idag utan att vara specialpreparerad.
Den här Bolt som sprang som en vinthund. Undrar vad han hade i sig.
leiake!
Gör jag?
Nej men jag vill ha lite mer bevis för jag dömer någon, och dom får gärna fortsätta gräva, och helst med någon källa med en bakgrund som inte är Kyrö.

Nu nämnde jag Niklas, men så i en Norsk tidning att Vegard Ulvang också var tänkt vara med, men också han vart lyft ur programmet, men jag vet inte varför.
Ingarm!

Tror du SVT skulle braka igång detta utan att ha på fötterna. Givetvis är det någon
som vet mycket som har "golat".

Detta är i så fall en skandal, där hästkött framstår som en delikatess, av stora mått. Större än alla cyklar och Tiger Woods bravader.

Tror att alla sportförbund måste stävja all dopning i sin linda annars inträffar det
det dödsfall som gör att vissa sporter blir totalförbjudna i tävlingssammanhang.

Man ser ju på skidtävlingar att dom rasar ihop efter mållinjen på gränsen till
medvetslösa. Detta kan inte fortgå. Det är ju rena gladiatorkampen med döden
som insats.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem