Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Uppdatering av appar

Uppdatering av appar

Jag har en iPhone 4 som inte går att uppdatera appar i. Det har gått bra tidigare men av någon konstig anledning kommer det sedan ett par dagar en meddelanderuta där det står:"Your account is not valid for use in the U.S.store. You must switch to the Swedish store befor purchasing."
Jag har inte ställt om till US store, hur ska jag komma ur detta?
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Jag hade problem med min Iphone. Kunde inte helt plötsligt skicka meddelande. Hade ett stort ? i mitt huvud tills min son frågade mig om jag hade stängt av telefonen. Nej, det hade jag inte. När jag gjorde det och startade om den så var problemet löst. Har du gjort det "Lennartsson"?
Ta först en säkerhetskopia på allt innehåll du vill behålla och skicka den filen till "molnet" eller lägg över den på en dator via Itunes.
Sen går du tillinställningar-allmänt-återställ. Pröva först med "återställ alla inställningar". Funkar det inte efter det så så får du göra en "fabrikare" "radera allt innehåll och inst".
När du gjort detta får du hämta hem din säkerhetskopia från molnet och lägga tillbaka ditt innehåll.

/B
Lennartsson!

Jag skrämde upp dig i onödan. Här får du en enkel information så att du kan fixa språket i din Iphone tillbaka till svenska.

http://support.apple.com/kb/HT2371?viewlocale=sv_SE

Du byter språk i rutan till hö.
Annons
Kan detta vara till hjälp? Det verkar vara en bugg som du fixar på följande vis:
http://www.survivalguide4idiots.com/ios-6-bug-your-account-is-not-valid-fo
r-use-in-the-xxx-store-you-must-switch-to-yyy-store-before-purchasing.html
leiake!
Den där inställningen var det första jag kollade, och den har hela tiden varit inställd på svenska.

Benita!
Jag provade ditt förslag men det blev ingen skillnad.

Allt annat utom app store är på svenska. jag har ju kunnat uppdatera appar tidigare utan problem, vet inte hur jag har kunnat hamna i U.S. App Store.
Prova med att reseta telefonen.

Man håller knappen under fönstret nedtryckt samtidig som man håller avstängningsknappen ner till telefonen omstartar, det brukar hjälpa mot mycket.
musse!
Hur mycket försvinner, återgår den till "nyläge"?
På min Ifåne försvinner inget när jag gör detta. Jag har fått göra det ett par

gånger då den har låst sig.

Lycka till.
Tack för tipset musse
men det hjälpte inte mot mitt problem. App Store är fortfarande på engelska och samma meddelande kommer upp när jag försöker uppdatera.
Lennartsson . du har en appstore för USA

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem