Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

IS och tillgänglighet

IS och tillgänglighet

Den senaste tiden har jag märkt att det inte gått att komma in på IS. Det verkar som om sidan ligger nere då och då under kortare perioder. Är det någon som kan förklara vad detta beror på?

Blessings!

LuckySwede®
Antal svar på detta inlägg: 7
Hej å gott nytt Lucky. Förmodligen bara trängsel i etern. Det har varit på fler sidor samma fenomen. Men nu har det lossnat här i alla fall. Många ligger ute nu plus att det kanske sker en del förnyelser i de olika siternas liv och leverne. Hälsn. L.
Jag har upplevt samma som du Lucky.
i december så fick vårt webbhotell ett par attacker av illasinnade.

och även andra har råkat ut för detta ,
så när det inträffar. så får man helt enkelt vänta till detta är fixat.

IS har alltså inte själva haft dessa problemen.
utan vi har endast fått sitta bredvid och väntat
på att allt är fixat och klart igen.

dessa överbelastningsattacker är tråkigt att vi råkar ut för.

men protesterar vi inte tillräckligt högt så kommer ingen att bry sig
Tänk om vi kunde höja rösten lika mycket för detta som för våra regeringars snokande.

I samband med detta så propagerar jag för att ni ser över edra internetskydd i datorerna. så de inte är med i dessa attacker.
Annons
Göcke som sagt, sånt är livet. Trist är det att det förmodligen bara kommer att öka på alla siter i rymden. De som har detta som sin hobby tycker nog att det är otroligt roligt och bra gjort. Telia hade också stopp på sin mail-site i dag, men det är fixat nu i alla fall. Det ska ju vara något slags meddelande i farten om någon banksida också, som bara är bluff. Så aldrig att man öppnar ett sånt mail.Bankerna skickar aldrig på det sättet utan de kommer i brev i så fall dom vill något. OK, ha det gött. L:
lagera , idag har vi ett kabelfel som har stoppat många stora, SJ , SL mfl.

http://korta.nu/unsts
Ja Göcke, såg och hörde det ja, det var någon kabel som brunnit nånstans var det nu var. Det rör på sig , som någon sa. jing. L.
Jag misstänkte nästan att det kunde vara någon sån här DOS-attack.

Vad gäller virusskydd så tror jag mig vara ganska väl skyddad. Om jag misstänker något så brukar jag också köra något separat program för att kolla efter rootkits. För närvarande brukar jag använda Malwarebytes Anti-Rootkit BETA. Det är gratis.


Blessings!

LuckySwede®

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem