Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Snowden

Snowden

Undrar hur länge han lever till. 30 år och så barnslig.

Som CIA-agent så har han säkert skrivet på att inte läcka uppgifter. Alla som
jobbar i ledande ställning vet att allting undersöks och spioneri är ju allmänt
känt. Detta han kommer med är rena nysningen tror jag.

Jag visste detta när Google kom. Då började jag ana. Jag skrev ett inlägg på
IS Forum, 3 -5 minuter därefter låg det på Google.

Googla på" leiake" så får ni se.

Myndigheterna har "kollen" på oss. Det är bra tycker jag. Alla vill ju ha lugn och ro
och leva ett vettigt liv. Då får vi anpassa oss till detta.

http://www.expressen.se/nyheter/edward-snowden-gor-sin-forsta-tv-intervju/
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Det har väl visat sig utan tvekan att myndigheten NSA balanserar på gränsen till vad som kan betraktas som lagligt och många högt placerade jurister i USA anser att NSA också överträtt den gränsen. Att rutinmässigt spara telefonsamtal utförda av mormödrar i Maryland som utbyter kakrecept? NSA verkar inte fundera på vad de gör, de gör det som är möjligt, för säkerhets skull. Jag har full förståelse för att människor ifrågasätter det.

Skulle Snowden knipa käft om att NSA överträder lagen, vilket är hans uppfattning? Är ett papper som kräver den sortens lojalitet ens lagligt? Inte vet jag, men det verkar inte helt rimligt i detta fall.
Berra54!

Tystnadsplikt är laglig. Så mycket förstår jag.
Snowden har förstört sitt liv för ingenting . Alla vet om att vi avlyssnas.

Nu tror jag inte att dom är intresserade av att jag byter recept med en kompis.
Är jag däremot kriminell så kan receptet vara en krypterad bombblandning.

Dom avlyssnar för att skydda sin befolkning. Inte att spionera på Svensson.

Nu får terrorister det lite svårare att organisera sin hot. Det är bra.
För mig är Snowden en hjälte som visar på hur regeringar gör övergrepp på sina egna befolkningar.

Övervakningens princip blir ju att alla är skyldiga tills du har bevisat motsatsen. Befinner du dig på fel plats vid fel tillfälle så kan det gå illa.

Annons
pedhan!

Är det övergrepp att hålla ögonen på sina undersåtar så att dom inte blir benägna
att bli terrorister eller kriminella. Det tycker inte jag.

Media gör detta till en stor skandal, men det är det inte. Tvärtom så börjar folk
att tänka till om nätets biverkningar.

Mikael Persbrandt är ju på tapeten med knark. Han ringer en taxi.
- Jag vill ha en taxi.
- Hur många passagerare.
- 2 st.
- Var är du.?
- Stureplan.

2 st. är koden för paket knark. Fiffigt.

Man skall undvika mobil och dator om man är missbrukare.
Jag tror att det är övermåttan frestande för NSA att intressera sig för saker som inte har ett skvatt med rikets eller världens säkerhet att göra, t.ex. industrispionage för att främja sitt eget lands industri, inte minst militärindustrin.

Det fordras tuffa kontrollfunktioner för en sådan verksamhet som NSA bedriver, det verkar vara en insikt som sprider sig.

Det som NSA gör i syfte att säkra världen från våld och övergrepp har jag inga som helst problem med, det är ett nödvändigt och gott arbete. Inte heller Snowden har några problem med den aspekten av NSAs verksamhet, tvärtom.

Snowden kommer förvisso inte att leva resten av sitt liv i bekvämlighet och det lär inte heller bli särskilt långt, men han är ju inte den förste som offrar sig för en god sak. Världen har mycket gott om verkliga hjältar, tack och lov.
Berra54!

Om nu inte USA hade spionerat genom nätet så hade dom varit korkade. En stormakt måste spionera och hålla sig ajour, annars är dom ingen stormakt länge
till.

Ryssland var ju lite på "dekis" några år efter sammanbrottet. Varför anföll inte
USA dom då. Det är ju lite konstigt.

Man undrar vad som pågår. Jag tycker Obama har fullt upp med den "skiten" han
har. Tror inte han klarar av det jobbet länge till.
Pedhan
man måste vara ganska blåögd om man tror att det bara är NSA som lägger ned så här mycket arbete på informationsflödesinsamling.

om det är rätt eller fel , låter jag vara osagt.

när vi sen går över till IPV6 standarden helt och fullt , så har vi en helt ny marknad att hämta information från.

De som kommer att ha kontrollen över elektroniktillverkningen , har stora försprång. för detta.
och våra sökmotorer och sociala medier är databaser som vem som helst kan fiska i

Storebror ser dig är bara på spotthåll ifrån oss.
Alltså , leiake, känner du till koderna för knarkhandeln eller gissar du bara? Och att påstå en sådan grov sak om en annan människa utan att ha klara papper, är det inte liiiiite väl riskabelt? Tänker på det du skriver om Persbrandt. OK,hälsn, L.
Göcke:

Så du menar att 4096 bitars kryptering och VPN inte kommer hjälpa mot övervakningssamhället?


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem