Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Melodifestivalen

Melodifestivalen

Att Yohio skulle gå vidare var väntat, trots att jag tycker han är lite för häftig.
Nästan på gränsen till "Ringaren i Notre Dame." Dessutom kan han inte sjunga.

Ellen Benediktsson uppskattade jag omedelbart med sin vackra röst. Hon har vad som behövs för att vinna hela "skiten". En ny stjärna på himlen.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

leiake, helt rätt angående den där skrikande hopparen, men vi får i se att tiden är inte densamma som när det var melodier och harmonier i sammanhanget. I dagens s k hitar består texterna av tio till tolv ord, och tonerna är cirka åtta till tio, sedan tas de om 24 ggr och vips finns där en stor hit. Och sändningen i går till ex, detta eviga hoppande med kamerorna och blixtar och dunder, allt bara för att inte någon ska höra de fattiga i sammanhanget. Ellen B var väl eg den enda som hade en melodi kan man säga. Vi får se, som sagt tiden rusar från oss. Ha det L.
Gör som jag lyssna bara på musiken, på avstånd.

Annars så får man epilepsianfall, och ett hjärta som hoppar i otakt.

man kan lika gärna bygga på MCn och bara lyssna.
Många är upprörda över att den kvinnliga programledaren inte hade rakat sina
armhålor. Jag blev något förvånad över detta och trodde jag såg fel, men det
gjorde jag inte. Hennes hy var extremt vit så det syntes tydligt.

Den lite rödmosige och korpulente herr Jansson tillsammans med den håriga lilla
damen i spetsklänning var rena parodin. Men det var nog meningen.

Jag orkade inte hela programmet, då är det något galet. Minst sagt.
Det får inte vara så roligt att det blir pannkaka.

Här hittar jag en bild på programledarens syster. Hon är också allergisk mot
rakblad. Det är tydligen en gen som är felprogrammerad.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04566.jpg
Annons
Göcke, erkännes ju här också att TV-n stod på, men bara bakom ryggen så att säga. Och detta med Janssons deltagande, det är ju en sak som numera måste vara med om än med olika personer på scenen, åter igen min tanke där att allt ska göras för att ev tittare inte ska uppfatta det viktiga i sammanhanget. Så har det ju varit ett antal år nu i motsats till när det stod en sångerska/are på scenen med en orkester som spelade live till alla låtar. Inget fel på humor i TV-n men på rätt plats kanske. Och den rakade, tjaaa,,såg just pådraget i tidningarna om det där,vilka problem de har. Vi får se hur det slutar. Hälsn. L.
Jag håller med Göcke. Året upplaga av Mellon var nog den värsta hittills. Både programledarna och melodierna var katastrof! Är detta det bästa Sverige har att erbjuda i denna tävlingen så tycker jag det är bättre att lägga ner skiten och satsa på något annat. Kan hålla med om att Ellen var ljuspunkten men tyvärr tror jag inte att hennes visa kommer att få så stort gehör i övriga Europa. Jag höll på med annat för jag orkade inte sitta och se på eländet. Men lyssna bör man ju göra innan man dömer. Man blir lite konfunderad när man hör och läser om Svenska framgångar inom musiken. Men det är klart - de ställer väl inte upp i Mellon.
babo43, man känner sig nöjd när man läser dina tankar, annars kan man ju ve och fasa kanske få för sig att man börjar bli "gammal" eller något ditåt,hehehe. Nej men rent allvarligt, melodierna är inte vad de en gång var, numera är det mest ljud och effekter som slår av den enkla anledningen att det ska vara så enkelt som möjligt att lära sig. Och det får inte ta för lång tid, för det finns inte tid numera. Lev väl, L.
Generationsklyftor, allting utvecklas så även musiken. Jag hade då absolut inte samma musiksmak som mina föräldrar, så insnöad är man ju inte att man lever i det förgångna.

Jag kör hellre än ny Volvo än en gammal PV om jag ska bila ner till Tyskland eller längre ner.

Se bara på leiake som hellre har en W8.1 som OP än Win95.
DedaPera!

Hur skulle det se ut om jag hade W95 och IE6. Det hade mina nerver inte klarat.
Nu har jag nästan det bästa som finns att få. För en gångs skull är jag helnöjd.

Det kan ju strula på nätet, men det kan ju inte min prylar hjälpa.

Till alla som har råd. Skaffa nya grejer. Det är som att köra Ferrari.
Hej DedaPera, klart att allting utvecklas och ändrar stil med tiden, det som man dock saknar är ju bara den enkla saken att att det fanns en sångbar melodi och inte som man numera gör i sådana här saker bara ljud och blixtar och annat som distraherar. Det lär ju dock inte bli någon ändring till den stilen, utan hellre tvärtom antagligen. Och visst är en liten ettrig bil roligare än en stor trött, gissa om jag vet det fenomenet,hehehe. Hälsn. L.
Man måste skratta åt eländet. Tänk att vara med i en final bara för att man ser
konstig ut och inte kan sjunga.

Det är bra gjort av en så ung människa. Vilken PR han får gratis av Gustavsson .
Den reklamen är värd miljoner. Vart han kommer så skall folk titta på detta monster.

http://www.expressen.se/tv/noje/gustafssons-parodi-pa-yohio/

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem