Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Pensionär

Pensionär

Aldrig trodde jag att efter 50 år av hårt arbete, och med skyhöga skatter skulle få så dålig pension och värdens högsta pensionär skatter.

Men vi klara oss av att vi är två med pension och skuldfria.
Men det finns ensamstående pensionärer som har det jävligt tufft, som inte ens har råd att lösa ut sin medicin på apoteket.

Dom styrande tänker bara att dom får hög pension och låg skatt på bekostnad av andra pensionärer.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Märkligt, ingen vågar kommentera detta ????????
Jag anar ironin under dina frågetecken. Skulle någon våga antyda skälen så är det tack och adjö av sidans åsiktspolis. Tyck rätt eller håll käften. Tyvärr gäller det hela vårt samhälle. Demokratur heter det och har stora likheter med gamla östblocket.
north

Är man två pensionärer under samma tak, går det bra. Men skulle en av dom
dö börjar eländet. Samhället är idag uppbyggt för två inkomster.

Lite orättvist om man skall vara ärlig. Har man sparpengar får man inget
bostadstillägg. Har man däremot supit upp sina besparingar och levt loppan i
hela sitt liv, då kan man bo ensam i en trea (5000 och få fullt bostadstillägg.

Lite lustigt!!

Du är själv ensamstående och har beklagat dig har jag läst.

Själv klarar jag mig utmärkt, men det beror på att jag inte gillar champagne och
ostron varken morgon eller kväll.
Alla pensionärer i Sverige klarar sig bra, om dom slutar med droger och tobaksrökning och lever sunt. Det tror och vet jag.

Annons
Du ska nog nöja dig med att tro leiake
Vanelli!

Menar du att det finns pensionärer som tigger i Sverige. Det har jag aldrig sett.
I så fall har dom haft Frälsningsarméns uniform på sig och en burk i näven.
Gamla bilförsäljare har som regel bra pension och klara sig bra!

Men dom ensamma har många ett elende, dom har inte råd till medicin ens och framför allt inte en sup.

Och skulle dom supa, så förstår jag dom.
Jag vet inte om du, leiake, inser avståndet mellan att ha det bra och tigga?
Vanelli!

Att knalla iväg till det sociala är en snyggare variant av att tigga pengar på gatan.
Socialen ger ett tryggare samhälle, men det är samma sak.

Folk klarar inte livhanken själva. Då är det bättre med socialen, än att det tiggs på gatan, eller att man måste bli kriminell för att överleva.
leiake, du är verkligen verklighets främmande, jag tror inte du har en aning om hur de flesta pensionärer lever, ditt prat om champagne och ostron är enbart löjligt, och att bara antyda att pensionärer lägger pengar på droger är en grov förolämpning.

Jag tycker det är fult att du gång på gång hoppar på andra medlemmar och försöker vinna poäng på att förlöjliga oss, tycker du borde sluta med det, du gör dig själv allt mer till åtlöje.

Själv lever jag på 12 800 kr i månaden med en hyra på 6380 kr, månads räkningar brukar inkl hyran ligga på c: 8 200 kr. Inga bidrag utgår för den inkomsten. jag har 8 barnbarn som jag gärna vill kunna uppvakta på födelsedagar och julen, jag vill någon gång kunna köpa strumpor och underkläder, och vartannat år ett par jeans, jag äter all mat hemma.

Ungefär vart tredje år blir jag bjuden a mina kusiner till USA, det kunde varit varje år om jag hade kunnat lägga undan fickpengar så det räckte.

Jag vet att många har det mycket sämre än jag, och det är beklagansvärt, men lika beklagansvärt är det när du försöker göra dig rolig på andras bekostnad, det visar egentligen bara ditt oförstånd för de som har det sämre än du!
north

Du är berättigad till bostadstillägg på säkert ett par tusen/mån när jag räknar på dina
uppgifter du lämnat.

Fyll i exakta uppgifter i bifogad länk. Du kan få pengar retroaktivt om du skyller på din situation.

Du får inte ha besparingar överstigande 100.000:-. Då blir dina chanser sämre.

http://korta.nu/1squr

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem