Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Pensionär

Pensionär

Aldrig trodde jag att efter 50 år av hårt arbete, och med skyhöga skatter skulle få så dålig pension och värdens högsta pensionär skatter.

Men vi klara oss av att vi är två med pension och skuldfria.
Men det finns ensamstående pensionärer som har det jävligt tufft, som inte ens har råd att lösa ut sin medicin på apoteket.

Dom styrande tänker bara att dom får hög pension och låg skatt på bekostnad av andra pensionärer.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

leiake
Ditt svar är rakt ut i luften och saknar helt bakgrund i mitt inlägg. Du svarar med en , iofs, märklig jämförelse mellan olika former av tiggeri.
Men nu var det ju inte det jag skrev - jag undrade om du kunde se skillnaden mellan att ha det bra och tigga. Och det kunde du tydligen inte eftersom ditt svar är av typen "god dag yxskaft".
North
Ditt inlägg 20:16 igår hade jag inte kunnat formulera bättre själv. Du är inte otrevlig men sätter "spik efter spik" på rätt ställen.
Jag fattar mig kort eftersom du sagt det som behövde sägas.
Ett råd..... lyssna inte på vad alla andra "vet" när det gäller pension och bostadsbidrag. Min Mor är s.k Fattigpensionär, men bor fortfarande kvar i sin gamla lägenhet med hög hyra. Hon har nu ett bostadstillägg som gör att hon klarar sej alldeles utmärkt sen hon blev ensam för 3 år sedan. Hon har också besparingar, och det är faktiskt också tillåtet. Kontakta själv Pensionmyndigheten och få rätt "personliga" uträkningar från den som vet, på riktigt......

Ha en fin dag därute
Annons
I dagens Göteborgs-Post står det att pensionärer har sedan 2006 fått -3,9 % sämre realinkomst än övriga befolkningen som har fått en höjning med 15,9 % av sin inkomst. Det låter inte jämlikt och rättvist.


De pensionärer som inte har ordnat sin framtida ålderdom genom extra pensioner
har det nog kärvt.

Hoppas att den nya generationen tänker mer på sin ålderdom och garderar sig med extra pensioner. Men är man 20 år så låter det avlägset till 69 år. Men det
går fortare än man tror.

Skall dagens pensioner komma ifatt kostar det" bara" 8 miljarder. Vi är nämligen
1,9 miljoner ålderspensionärer. Det kan ingen budget klara av utan dom får höja
pensionsåldern till 75 år, eller slå ihjäl alla gamla.
Härligt skrivet HeanHäxan!
leiake - förklara!

Så länge vi har sexsiffrig arbetslöshet så vill jag att du förklarar vad de som jobbar till 75 skulle kunna bidra med annat än att cementera en arbetslöshet som drabbar unga som inte kommer ut i arbetslivet och får en start i livet som kommer att följa dem genom livet. Enstaka äldre behövs för att kunna dela med sig av värdefull erfarenhet men de siffrorna är marginella.
Du lever i en värld där du inte tänker själv utan sväljer mer eller mindre seriösa politikers fantasifoster som oftast är ägnade att gynna deras egen karriär.
Du är ett offer samhällets hjärntvätt av de som inte kämpar emot och tänker själv.
Ju fler gula gubbar du stoppar in i dina inslag desto mindre trovärdig blir du.
Vanelli!

Väldigt vad du tar vi. Enligt din profil uppger du att har häftigt humör så det
är ju ingen hemlighet.

Jag vill givetvis att alla pensionärer har det bra i Sverige.
Ja du leiake - nu är vi många som är trötta på dina tramsiga trådar och osakliga inlägg.
Känn dig jagad - vi är många bakom detta!
Gillar du det inte? - Enkelt löst, sluta uppträda som sidans fjant och bete dig som en vuxen person som har ett liv utanför datorskärmen. Det är väl genom den du fått en världsbild som är din egen.
Vi andra har inget behov av att ta del av den.
nu är det lite väl många som vill sabba trådar

ta en paus och fundera lite hur ni vill ha det.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem