Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Elcykel

Elcykel

Är det någon som har skaffat en sådan.???

Mina tankar går åt ett inköp av en el- cykel så man kan motionera utan att bli så
väldigt svettig.

Stöldrisken måste vara väldigt hög. Man får antagligen förvara den i lägenheten
när den inte används. Cyklar man till ICA och handlar är den väl borta när man kommer ut igen. Kanske billigare att ta taxi.

Ute vid Ekudden finns ett inhägnat förråd med en stor lokal för vinterförvaring
av båtar. Tjuvarna har brutit upp alla lås och stulit en massa utombordsmotorer.
Det är mycket sådana stölder i trakten. Troligen herrar från Polen som lastar
skåpbilar fulla med motorer och antagligen elcyklar och smugglar ut dessa.

Det är kanske bäst att inte äga något. Försäkring tar tid och självrisken är hög
och polisamälan kräver köbricka, hörde jag.
Antal svar på detta inlägg: 6
elcykeln snor de snabbt, och det är ett evigt konkande på batteriet

men det är klart , sätt en GPS spårsändare i batteripacket
så kan man kanske fånga in tjuvarna innan de lämnar landet eller var de far iväg

däremot leiake kanske det inte är läge att peka ut nationaliteter som en grupp som snor cyklar , det borde du inte haft med.
Kolla på batteripriserna innan ni köper elcykel. Kostar jätte mycket.
Man får tänka på allt idag. Hur som helst dom sista som åkte fast nyligen var
ifrån ett land i EU som ligger nära oss.

Dom hade bilen full av stulna utombordare, men cyklar nämndes inte. Cyklar är
antagligen för billiga för att det skall löna sig.

Utanför Töreboda tog dom en lastbil full med stulna cyklar. Det stod inte varifrån
tjuvarna kom, så då får man gissa. Det stod att bilen var utlandsregistrerad, men
det är ju inget bevis, för den kan ju vara ny- importerad.

I natt har dom stulit 4 fyrhjulingar från Bröstorps slott. Ägaren är så ledsen för
detta hände för några veckor sedan också.

Jag har bestämt mig. Jag köper inte något som jag inte kan förvara under sängen.
Det ställer bara till det. Det händer mycket konstigt i Skaraborg just nu.




Annons
Hej, klart att visst sker det en hel del på den fronten, dock ska man som sagt tänka på att inte lägga skulden på vissa människor eller länder. Det förekommer i alla stater och så vidare, inte roligt men som sagt, man kan råka illa ut om man utan klara bevis antyder och pekar på vissa personer och länder. Trist ändå att man ska vara tvungen att nästan ta in saker och ting i lägenheten numera. Hälsn. L.
På tal om cycklar. Är det tillåtet att köra på cyckelbanor med elfunktionen påkopplad?
Givetvis, men det går inte färdas över 25 km/tim för då slår batteriet ifrån.
Med andra ord så är elcykel inget att ha.

Det är härmed konstaterat. En bil är det bästa. VW har en high up som är liten
och bra, men tyvärr är jag för stor. Ser ut som en inklämd sardin i tomatsås i en sådan plutt.

Jag får snart gratis Västtrafikkort. Då skall jag åka buss varje dag även om jag
inte behöver det.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem