Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skrot

Skrot

Om man ska kasta en dator på skroten, är det något man ska tänka på att göra innan? Allt som man kan tar man ju bort, mejl, bilder och sånt. Är det bara att kasta sen?

Med vänlig hälsning. Lillpelle
Antal svar på detta inlägg: 6
lillpelle!

Du formaterar hårddisken=fabriksinställning innan du slänger den. Då blir den
tom på allt utom Windows OS.

Du kan slänga den som den är också. Vem orkar bry sig om dina data. Skrot-högen av datorer är lika hög som Åreskutan. 1500 meter
ränn en hammare i hårddisken, om du inte skall spara den
Ett annat exempel, när jag bytte dator då gjorde affären en kopiering till den nya disken från den gamla så allt där fanns kvar.En smaksak iofs, men det kan vara svårt att inse att allt försvinner och att man måste skiljas från forna tider också. Sedan beror det ju på också om affären vill anstränga sig med den saken, vissa har inte den principen att hjälpa kunden med vad som helst. Lycka till Lillpelle. L.
Annons
Ta bort hårdisken! Häll disel på den och tänd eld så den smälter!! Då kan ingen återställa den!! Innan den åker till Afrika!!
Precis som Göcke skriver.
Vill man inte ta ut hårddisken och använda den som extra lagring i den nya datorn så är det bara att slå till den hårt med en hammare/slägga och även ramminnen sen är det bara att slänga.
Tack för alla svar, nu vet jag vad jag ska göra.

Lillpelle

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem