Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Lurad

Lurad

Har ni märkt vsr vi blir lurade varje gång vi handlar mat.

Jag köpte en kaka bröd, när jag kom hem och skulle skära den, delade skivan inte bara en gång utan i tre dela och en massa smulor.

Köpte en parket fakumförpackad kokt skinka. När jag väl kom i den så var skivorna så tunna att man med lätthet kunde läsa tidningen igenom den.
Skinkan var lagom till två söndersmulade brödskivor.

Lösgodis!! Har ni märkt vad stora påsar dom har? När man lagt i två skopor och titta ner så ser det lite ut, och då lägger man i mer och mer tills man tycker det ser lagom ut.

Men när man kommer till kassan får man en chock!! Ett kg!!

Vi blir lurade hela tiden.

Nu ska jag går ner med kvarvarande brödkakar och är jag lika arg som nu, ska dom få brödkakan i huvudet!!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

se upp så du inte åker i fängelse för att du kastar tårta i ansiktet på någon bara
Med all rätt Göcke
Göcke!
Nu var du rolig!! Jag vet vad du syftade på! Men detta är bröd!
Annons
Du har rätt Thomas2 , en handväska i huvudet på någon , blir staty

ditt bröd kanske blir en dammsugare i nästa liv.
North

Är du kvar på forumet??

Du sa ju att du ville sluta.Bra att du ändrade dig.
Varje gång man går ut från en butik, känner jag mig blåst!!

Man köper alltid något man inte behöver. Mördande reklam och bra konsulter gör att man nappar på var som helst.

Tar ex. Ullared! Hur mycket köper man som man igentligen inte behöver?? Blåst blir man.
Thomas2!

Har varit på Ullared en gång. Gick ut utan att köpa något. Det är mig en gåta att
Ullared har blivit så populärt. Så mycket billiga prylar under ett tak i en salig röra
gjorde inte mig köplysten precis.

Spanade in tvättmedel och lite sådant. Det var billigt. Men att köpa tvättmedel
40 mil hemifrån kan inte löna sig. Då får man köpa en hel pall och hyra släp.

Brödkakor som smular sig och ramlar i skivor har varit djupfryst i flera omgångar.

Du skall äta dig proppmätt innan du går och handlar. Då tappar du 40% av din
köplust. Prova detta nästa gång så köper du inget onödigt.
Underbart att se vilken karaktär ni har.

Vad lurad? Man får vad man betalar för. Vill man köpa den billigaste skinkan som bara är hoppressat mög så får man göra det eller så köper man det som är dyrare och går hem med nåt som man är nöjd med.

Likaså med bröd och allt annat. Snålheten kan bedra visheten.
JonahHex

Vadå snål het bedra vishet? Vet du vad jag betalade för brödkakan?

Över 20 kr!! Och då förvänta jag mig god kvalitet.

Köper alltid Lingongrova eller lingongrova special och har alltid varit nöjd.

Köper nästan alltid pålägg över charkdisk så jag vet vad jag betalar för, min favorit är Saint Agur eller Stiltonost. Kan också tänkas inhandla nån sorts kryddad salami. Alltid nöjd.

Vet att alla inte har råd med sådana pålägg men vill ändå visa på att man kan handla och vara 100 % nöjd.

Skriv en lista på vad ni behöver innan ni går iväg och handlar och följ denna så kommer ni inte hem med en massa onödigt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem