Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Dagens ungdom

Dagens ungdom

Jojo, visst hade man sina äventyr, men, men. Gränserna fanns ju trots allt där. Skulle varit kul att se personalen på Systemet sedan. Hoppas länken fungerar. Annars är det Göterborgsposten som gäller. Hälsn. L.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2403329-14-aring-i-tantklader-fick-kop
a-alkohol

kortad länk http://korta.nu/fugn4
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

fyndig kille
Så här såg tanten ut. Inga rynkor på halsen. Jag tror att det var hans
storasyster som satt i kassan.

Nu sitter hon snart i fängelse. Det är ett grovt brott att sälja alkohol till
minderåriga som har sminkat sig.

Hela Systembolaget är ett skämt. Tror dom inte att ungdomar kommer åt alkohol
om dom vill. Alla tider på dygnet är detta möjligt. Men oftast är det kontanter som
saknas.

Ta bort kontanter så går det inte att köpa något olagligt.

- Jag vill ha en 70:a vodka
- Tar du Mastercard.
- Har du klämt dig, din stolle.

http://forumbilder.se/DD44P/william-2.jpg
Som sagt, fyndig kis. Lite skillnad på intressen i dag mot när en annan växte upp, då byggde man bilar av trä och sågade till hjul från små runda granar eller björkar. Roligt hade man ju i alla fall. utan läsk på det sättet, hahaha. L.
Annons
Vi gjorde samma sak för sådär 40 år sen. Vi gick i grundskolan och var 14-15 år.
En klass kamrat som var jehovas vittne och hade kostym och attaché väska, vilket han var ensam om, gick in på bolaget och köpte en jonny walker red label.
Inga problem.
fans det intresse för att smaka alkohol fans nog uppfinningsrikedomen även förr.
Midsommarfirandet har ju visat det lång tid tillbaka.
Det gick rykten om att folk brände hemma i ett fint villaområde och polisen bestämde sig för att knacka dörr och fråga runt. De knackade på en dörr och mannen i huset öppnade.
- God dag, sa polisen. Vi har hört att folk bränner hemma här, har ni hört eller sett nåt misstänksamt?
- Nä, inte direkt, svarade mannen. Men grannen var här häromdan och ville låna lite jäst.
- Jaha, och hur mycket lånade han?
- 250 kg.
- 250 kg jäst?! Och ni blev inte misstänksam? Vad sa ni till honom?
- Sa att det var klart att han fick låna.

Detta fenomen är vanligt norr om Dalälven och inte ovanligt söder om älven.
aha ja, många och långa äro Herrens outgrundliga vägar, som det heter. En gång i tiden innan man fick egen rättighet för ett besök på det starkvätske-säljande stället lyckades man övertala en släkting att smyga in och inhandla en hel oöppnad pava punsch minns jag, men det blev ett sådant ståhej om denna pava så det blev en gång. Klart att de flesta har ju sina minnen, och det där med jästen, undrar vad farbror polisen fick för ideer då. Ok,time to going out. Hälsn. L.
Det här är en av dom bästa trådar jag har läst.

The time is Always look at you want, and this looks like a dream
Nybambi, visst finns det fenomen i livet. Midsommarnatten plockar jag hmhmh och blå viol. Glad Midsommar till dig. L.
Nu har jag kollat deprem, ursäkta det kan kanske bli bättre

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem