Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Damfotboll

Damfotboll

I augusti startar VM i damfotboll och Finland är med första gången i detta VM.
I sin första match möter Finland Nordkorea. Undrar om Nordkoreas diktator Kim
Jong Un har hotat laget till livet.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

RolleBe,

Det är en intressant fråga, går det bra för dom får dom diplom och berömmelse, går det dåligt arbetsläger.

Jag vet inte var VM spelas men ska bli intressant att se om några i laget hoppar av och söker asyl.

Jag hade för ett tag sedan en Kim Jong Ung som vän på Facebook. På sidan kunde man se olika resor och besök han gjorde till olika platser med bilder i Korea och även utanför Korea. En propagandasida för honom men i västerländsk stil.

Jag trodde väl inte att det var han på riktigt men blev intresserad vem det var som skrev i hans namn. Jag undersökte det hela lite och kom fram till att det var nån i Alaska USA som skrev. Men det var uppenbart att den som skrev hade goda kontakter i Nordkorea.

När jag kommenterade nåt så fick jag aldrig några andra svar än smilyes tillbaka.
https://www.facebook.com/kim.jongun.790256?fref=ts
Fotboll: Finlands U20-damer ska möta värdlandet Kanada, Ghana och Nordkorea i gruppspelet i VM som spelas i augusti. Den femte augusti spelar Finland den första matchen och möter då Nordkorea. I den andra matchen tre dagar senare väntar Kanada och den tolfte augusti står Ghana för motståndet. Åland Uniteds Adelina Engman och Juliette Kemppi var i hög grad bidragande när Finland kvalificerade sig till VM senaste sommar. Finland blev klara för U20-VM när dom slutade bland de fyra första i EM-slutspelet i Wales.
Annons
Kim Jong Un gick med i Facebook 1 April 2013, så det var nog mera ett April skämt.
Lägg av
Det ska bli roligt att följa fotbolls vm för damer nu i sommar. Jag hoppas verkligen att det går bra för svenskorna. Finskorna ger jag kanske inte så mycket för, men varför ens skriv om nordkoreanskorna http://korta.nu/damvm. Tycker mest synd om dem...
Det börja väl den 6 juni? Eller?
Hejjj alla,allt kan ske inom sportens värld. Det ska komma en ny skridskosport nu i IT-åldern; Bredbandy . Hälsn. L.
lagera klurigt
Ja visst Göcke, men det gäller ju att hänga med i utvecklingen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem