Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Drivrutiner

Drivrutiner

Jag har letat som en galning efter drivrutiner till min dator men jag vet hur jag letar för jag hittar inte de som jag ska ha.

Det är följande;

* Moderkort, ConRoexFire - eSATA2
* Grafikkortet, ATI Radeon HD4600 1024Mb
* Ljudkort, AMD High Definition Audio Device
* Nätverkskort, Realtek RTL 8168B/81118 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 620)

Drivrutinerna ska vara till windows 8.1 eller windows 7. Skicka gärna länka till de olika drivrutinerna! Jag tack för hjälpen på förhand!!!
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

nej det tror jag inte , ställer du till det fixar du nog det med.

men drivrutiner till olika program är nog inte den rätta frågan.
därför så undrar jag vad du gjorde.

drivrutiner installerar du med OSet och tilläggs drivrutiner får du lägga till om inte OSet känner igen hårdvaran och hårvaran aldrig installeras

Bios däremot är ditt moderkorts operativ för att kunna hantera hårdvaran.
och där installerar du det nyaste i datum som din moderkorts tillverkare rekommenderar för ditt moderkort, inget man i princip gör varje dag.
där måste du vara observant på hur de instruerar dig att göra för att installera det. och man kan instalera det i dosläge eller i windowsläge

ditt kort är ett gammalt kort och senaste de har är för vista 32 eller 64bit.

så har du något av hårdvaran som inte fungerar så får du köra dem i vista kompatibilitet.

Asrock sidan är här
http://www.asrock.com/mb/Intel/ConRoeXFire-eSATA2/
@Challe

Bioset ska du (behöver) uppdatera bara ifall inte grafikkortet hittas och vad jag kan se så ska det hitta ditt grafikkort med det senaste Bios uppdateringen

Denna här:
2.20 10/13/2010 Windows® 536.18KB Support ATI-HD5XXX series VGA card.
Allt har löst sig så jag tackar för all hjälp!!!
Annons
Hittade du andra drivrutiner eller använde någon av föreslagna?

Skönt att det löste sig i alla fall
Jag skulle installera BIOS men när den starta om så står det att BootMGP (tror det var så det stod) och tryck ctrl, alt delete! Kan det vara för att jag har bios drivrutinerna på min G:/ disk och inte på c:/ ?
Att det saknades alltså...
? vet du inte var du laddar ned filen?

kör windowsinstallationen om du har tveksamheter.
Klart jag vet, allt jag laddar lägger jag på min andra hårddisk. Det jag undrar är om man ska flytta biosfilen till C disken innan uppgradering?
läs på , skrev jag tidigt att du skulle göra , när du installerar BIOS

det troliga är att manualen för BIOS uppgraderingen säger att du skall spara den på C:

själv så kör jag dem via USBminne
Spelar ingen roll på vilken disk du har den på (det är jag helt säker på för jag har gjort det på ett antal andras datorer), bara du följer steg för steg som det visas i länken nedan.

Du ska packa upp filerna och då ska du ha dessa 4 filer:

CRXFR2_2.20.EXE
UCORESYS.SYS,
UCOREVXD
UCOREW64.SYS.

sen ska du klicka på CRXFR2_2.20.EXE och följa steg för steg som det beskrivs i länken här:

http://www.asrock.com/support/BIOSUI.asp?cat=Windows5

OBS

N&#
228;r datorn startas om måste du gå in på BIOS Setup (i dit fall är det F2 som jag kan se) och ändra som det står under punkterna i länken ovan.

7 After system restart, press [F2] to enter the BIOS setup utility during boot up. In Exit menu, please select "Load Default Settings" and press [Enter] to continue.
8 Select "Exit Saving Changes" and press [Enter] to exit the BIOS setup utility.
9 Now, system is booting up with new BIOS.



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem