Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Hur länge står den....?

Hur länge står den....?

Missuppfatta inte rubriken, jag tänker på Julbocken i Gävle då den inte har fått stå så länge som önskat!

Invigning under eftermiddagen.

http://www.visitgavle.se/sv/gavlebocken
Antal svar på detta inlägg: 5
Fy på dig Ingarm, och mitt på Söndagen också,hahahaha. Nej, men hur som, har för mig att jag läste något om någon slag preparering eller annat som skulle bevara den stående i år, men bovarna hittar säkert på en lösning ändå. Synd, det är ju en syn annars för boende. Vi får se. Hälsn. L.
Om Bocken har fått någon slag preparering, finns det en dynamitgubbe att använda.
Sant Rolle, om de inte har andra kunskaper så sabotage-kunskaper det har dom. Vi får se hur länge "den står" som Ingarm undrade över. Hälsn. L.
Annons
Som sagt, vi får se. Preparerad har den varit många gånger, men halm brinner för bra.
På Ingarms bifogade adress står det b.l a. om alla år som den brunnit och alla år som den inte brunnit.
MVH Oskar
Osvuret är nog bäst, även om nu Taxi ska bevaka bocken. Men visst har det blivit en tradition och satt Gävle på kartan. Bränningen hör ju nästan till numera, men spännande är det om den ska klarar sig i år, eller inte?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem