Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

HJÄLP Fastnat i BIOS

HJÄLP Fastnat i BIOS

Hej!
Försöker hjälpa min väninna som av någon anledning har hamnat i BIOS och det GÅR INTE att komma ut därifrån.

Har försökt så gott jag kan men vill inte göra för mycket då jag inte har kunskapen.

Det fungerar inte med "esc, enter, F10". Har startat om ett antal gånger men kommer tillbaka till BIOS sidan.

Göcke, är du där eller någon annan kunnig!
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej, en möjlighet kanske vore om du provar F5 i stället, då ska de ju gå tillbaka eller starta om har jag för mig. Lycka till. L.
Försök med att trycka på "Load optimized defaults" och när det lilla röda fönstret dyker upp där det står "Load optimized defaults (Y/N) ska du trycka på tangenten Y och sen på F10

http://www.ferra.ru/images/132/132727.gif

det kan även se ut så här:

http://korta.nu/DU4

där du först väljer "Load default settings" och sen väljer OK i rutan som ploppar upp och sen F10 och till sist Esc tangenten
Har provat på alla F-tangenter. Fungerar inte alls. Kommer hela tiden tillbaka till Main.
Annons
Kan även se ut så här:

http://korta.nu/EU4

där du först väljer fliken "EXIT" högst upp sedan väljer "Load Optimal Defaults" som du svarar "OK" på och sedan "Save Changes and Exit"
DedaPera, gjorde som du sa men det händer inget. Får inget rött fönster. Kommer tillbaka till main igen.
Högst märkligt, F5-an brukar ju annars rensa tillbaka till starten, men klart ,det finns väl flera stoppar nu för tiden. Du får vänta på Göcke, han brukar ha lösningarna till de mesta. Hälsn. L.
Kan det vara något tokigt med tangentbordet? Glapp i kontakten?

En otrolig sak som jag råkade ut för på jobbet. Undervisar i en datasal då en dator vägrade boota från ssd disken. Vi provade allt, men felet var glapp i skärmkabeln!

God morgon .
Hoppar in i denna tråden lite sent.
Hoppas att du löst det.

Annars så är jag lite tvivlande på vad som hänt dig sofus.

Bios och dator , är det en bärbar?

alternativt så kan det vara så att ditt bios/dator vill ha ett amerikanskt tangentbord?

kan man då stega sig till exit och välja
exit without save
med y
är det ok

annars testa med z tangenten som då är yes.

det här är vad jag tänker på just nu i nyvaket tillstånd..

lycka till

// annars är bark ute i rätt riktning kanske //
Hej! Ja, det är en bärbar dator. Sitter på jobbet nu och kan inte se men jag kommer ihåg att det någonstans stod english.

Att stega till exit och välja "exit without save med y " har jag gjort flera gånger utan att det händer något. Kommer till "Main" hela tiden. Skall testa med z-tangenten när jag kommer hem. Men jag tackar i alla fall.
Det du borde göra är att ta ut batteriet det stora och laddaren
Sedan håller du on/off knappen intryckt i ca 20sekunder

Sätter tillbaka batteriet och laddaren i den ordningen
Startar sen upp datorn igen.

Vilken modell av bärbar är det..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem