Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nu är jag så arg

Nu är jag så arg

att jag måste skriva av mej.

Jag har fiberbredband, IP-telefoni och digitalTV från en och samma leverantör.
Vilken leverantör kan göra detsamma.

Det som retat mig är att på den senaste fakturan finns följande specifikation:

"Specialnummer Dagtid 0,23 kr/min 0,53/st 1 00:47:00 tim 11:34"
Det ser väl vid första anblicken OK ut, men när jag ringer leverantörens support i ett annat ärende visar det sig att det är leverantörens support som debiterat mej. För ett samtal som jag varit tvungen att ringa för att det är fel på leverantörens utrustning/tjänst.

Jag sk.... i 11:34, men går helt "bananas" när jag konstaterar ovanstående.

Jag tycker det är ett bondfångarförsök som blir allt mer vanligt och som vi som konsumenter måste opponera oss mot när vi råkar ut för det. Att jag har kommit på en öm punkt bevisas av att leverantörens support vid två tillfällen erbjuder sig att ta bort summan utan att jag ens nämnt det.

Håller ni på IS med eller ör det jag som är överkänslig?
Antal svar på detta inlägg: 2
Nej du är inte överkänslig , det är röveri.
Som sagt, tyvärr blir det alltmer utbrett detta lurendrejeri. Enda som gäller numera är att man tränar sig på ett ord,NEJ, när det strömmar in anbud både natt och dag. Envishet är en dygd för oss där. Fin Söndag, men lite blåsig som vanligt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem