Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Smartphone

Smartphone

Jag har en Doro mobiltelefon.
Idag fick jag ett meddelande från en bekant.
När jag öppnar SMS:et får jag reda på, att det är för stort meddelande.
Jag ringde min bekant. Hon berättade, att hon hade skickat en bild på en blomma.
Hon hade skickat från en s.k. smartphone.
För mig innebar det, att jag blev tvungen att radera hela inkorgen, eftersom det inte gick att ta bort det enskilda SMS:et.

Antal svar på detta inlägg: 7
Förmodligen kan inte din mobil ta emot mms, bara sms.
Anton, som sagt, det kan vara för stort eller så har du inte den delen av mottagning. Samma här, men den köpte jag med flit för det räcker med bilder i datorn etcetc. Mobilen ska vara till att svara och ringa i har jag bestämt i alla fall,haha. Hälsn. L.
Jag fick detta svar från Doro support.

Det kan ibland hända när ett bildmeddelande skickas att mottagande telefon som i ditt fall en 615, inte har möjlighet att omvandla bilden till ett format som kan visas i telefonen.

Det är givetvis inte meningen att man ska behöva radera hela inkorgen men jag är rädd att om ett mms fastnar på det viset så är det den ända lösningen.

Du skulle kunna be den som skicka bilden att använda sig av en kamera inställning som är till för MMS, vanliga högupplösta mobilkameror tar väldigt bra bilder dessa kan inte 615 visa.

I vissa fall så ändrar avsändande telefon formatet själv för att det är ett mms, men ibland så sker inte detta.

Det var ett bra svar tycker jag.
Doro 615 är en mycket populär och en mycket bra TELEFON.
Speciellt kortnummer funktionen är perfekt.
Annons
Anton, det stämmer nog det mesta där, Hade också en Doro här, men det var länge sedan och just det du skriver om kortnummer var ju suveränt, numera är ju "telefonboken" räddningen bara man vet vem man ska ringa till. Hälsn. L
Doro är den enda mobiltelefonen som har inbyggd telespole,
som jag kan höra med min hörapparat !
skicka inte mms till en Doro, utan be dem sända bilderna till ditt mail-konto
Som sagt, men annars, har en Doro här med och när någon ovetande skickar MMS till den då får man automatiskt ett sms med en kod till Telias Mina sidor, med MMS-et, så det kan gå den vägen också. Mycket med det tekniska numera. Hälsn. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem