Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Inspelningsbar box till fiber

Inspelningsbar box till fiber

Hej
En bekant till mig ska få in fiber i huset
Om hon nu beställer tv via fiber, vad finns det för möjligheter att ha en inspelningsbar box för att kunna spara program.
Är det dessutom olika från olika leverantörer.

Måste hon dessutom ha bredband via fibern för att kunna få tv, eller levereras tv-tjänsterna utan att man har bredbandet inkopplat?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

kontrollera vilka intressenter som är med och bjuder ut sitt utbud i fibern, innan du spånar vidare, de har liknande utbud men olika priser.
med fiber så är det bredband i olika hastigheter, men det kan finnas enbart tvutbudet som alternativ
Jo jag vet att bredbandet har olika hastigheter, men min fundering var om hon endast kan ha tv via fiber och inte något bredband.

De har ju olika utbud och ett bredband kostar runt 200:/mån. Sedan får man betala ytterligare ett par hundra för tv-paketet.

Men min fråga är om de här leverantörerna kan leverera tv via fiber, utan att man tecknar bredbandsabonnemang?
och svaret är , kolla den leverantör som hon väljer, eftersom det i alla lägen skall till en box för fibern och där är det sedan ip hantering av informationen
Annons
Hej, PerAsk!
Det finns flera leverantörer av TV som har inspelningsbar box. Man bör dock vara försiktig och framförallt frågvis när man kontaktar leverantörerna. Alla boxar klarar inte inspelning när man ser ett annat program, kanske på annan kanal. Vissa boxar har inte programbar inspelning, och somliga har väldigt lite inspelningsutrymme. En del blir lite krångliga att ställa in för inspelning. Man måste fråga allt som man kan komma på.
Själv bor jag i allmännyttan med grundfiber från Växjö stadsnät (Wexnet). TV har jag från Bredbandsbolaget där jag även har en inspelningsbar box. Jag betalar 150/mån för stadsnätet och 169/mån för 15 kanaler totalt med lokalkanal + HD på 1:an, 2:an och 4:an. Alltså de vanligaste kanalerna.
Jag är nöjd med boxen som klarar allt vad jag önskar.
Ett litet tillägg, nog så viktigt. Jag uppskattade verkligen boxen när jag förstod att jag kunde spela in ett program medan jag tittade på ett redan inspelat. Det trodde jag knappast skulle gå. Men det gick bra! (VM konståkning)
tack callecan.
Vad är det för box som du då kan spela in på?
Bredbandsbolaget tillhandahåller box mot en engångsavgift, den kan nog inte köpas i allmän handel. Enklast att kontakta bolaget för exakta detaljer.
Jag som trodde att Telias sida hade blivit den allra sämsta, men när jag just kollade Bredbandsbolagets sida såg jag att de var ännu sämre.

Telia i alla fall upplyser att de har en boxer som kopplas till fiber och kan spela in en program när man samtidigt tittar en annan.Haken är rövarpriset 99kr i mån. Marknadspriset är högst 3000kr.

Bredbandsbolaget gav ingen information på nätet. Men de hade ännu värre rövarpriser , en Apple TV gen 3 för 45kr i mån.

Det verkar att operatörer börjar hyra prylar istället att sälja


Sumo
Nu har du fel. Det står en hel om boxar och en inspelningsbar box kostar 999:-
http://korta.nu/mLf

Vilket bredbandsbolag blir det

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem