Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Excell infogade kommentarer

Excell infogade kommentarer

Någon som vet varför det helt plötsligt inte finns de infogade kommentarer jag lagt till i mitt excellark. De har funnits tidigare men helt plötsligt så är de borta.
Antal svar på detta inlägg: 8
vilken version av Excell kör du ??


under granska , så finns visa/dölj kommentarer
Om du kör 2010 så kan det hända att du råkat ändra inställningarna. Gå till Arkiv->Alternativ->Avancerat. Om du rullar ner en bit så hittar du en rubrik som heter "Visa". Där finns "radio-knappar" med olika val under en rubrik "Visa för celler med kommentarer:".
Om den översta "radioknappen" är markerad så syns inga kommentarer i din fil, välj istället någon av de andra två alternativen beroende på om du bara vill ha den lilla röda trekanten synlig eller om du även vill ha själva kommentaren synlig överallt.
Jag kör excell 2007, uppgraderade från XP för ett par år sedan till windows 7 home premium.

Har kollat under granska, knappen visa/dölj är inte användbar (grå) i de rader som jag tappat bort. Det är de sista 80 raderna som har tappat kommentarerna, de första 157 är ok.
Det går ju att infoga en kommentar genom att högerklicka på musen och ange infoga kommentar, vilket jag gjort hela tiden när jag skrivit in uppgifter.
Annons
kan det vara så att du inte har sparat arket vid något tillfälle
eller sparat det på någon annan platts
nej, jag satt och jobbade med dokumentet och uppdaterade med jämna mellanrum för att inte tappa information.

kan inte tänka mig att jag sparat det på någon annan plats eftersom jag öppnade excell och hämtade dokumentet där som vanligt.
då är det troligt att något hände i excel vid någon av dina sparade tillfällen och du skrev över det som var.

ligger filen på en extern hårddisk eller i molnet
excell ligger endast på min hårddisk.

har svårt att tänka mig att jag skrev över 80 rader.
att något försvinner så som du beskriver är ofta att något ändras och sedan sparar man över originalet (alternativt att man råkar märka och ta bort kommentarer innan)

hur du gjort eller vad som hänt, kan jag inte ens sia om.
finns det inge backup , så är det ofta att bita i det sura äpplet och göra om

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem