Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Bråk vid fotbollsmatch

Bråk vid fotbollsmatch

Lugnt och stilla här, men kolla den här saken;Vart är vi på väg? (Igen)

En fotbollsmatch i Stockholmsområdet mellan ett av Hammarbys ungdomslag och ett annat lag urartade fullständigt när Hammarbys tränare hamnade i bråk med domaren.

Flera föräldrar gick emellan vid bråket på söndagsförmiddagen och det slutade med att en person ska ha brutit benet, skriver Aftonbladet.

Ska det verkligen vara på detta sättet, då är det väl nästan dags att lägga ner verksamheten, benbrott i publiken alltså, jaja.

Grått väder idag, men vi får ta det.Tjing. L.

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2


har själv tränat fotbolls ungar och ungdoms domare i många år
och har själv ungar som har spelat . nej detta beteende är inte normalt.

det ligger en underliggande del i detta som ingen tar upp, och som definitivt är
rent vansinne. Det är ju polisanmält så det är rätt spännande att se om polisen har tid att lägga på detta.
Ok pedhan, visst har det förekommit dispyter av olika slag förr i tiden också, men dock , jag har då aldrig hört eller läst om någon besökare som brutit benet i en debatt vid planen, inte ens i den vuxna serien. Ska man kalla det för "spontana känslor" då återuppstår ju igen den där frågan som ställs i första inlägget här.
Olika åsikter kan vi ha, men ändå, regler är regler. Hälsn. L.
Jag har aldrig sagt att det är normalt eller att det inte ska polisanmälas. Vad jag säger är bara att det är ett lokalt brott som endast kan intressera de närmaste i bygden.

Att ta upp detta i riksmedia som sedan får folk att tycka att det svenska samhället håller på att gå åt helvete det tycker jag är att överdriva.

Var lite optimistisk...."Ljuset i tunneln behöver inte vara ett tåg".......omvänt vad Kafka sa...



Annons
Helt klart, sista ordet här nu, lokalt eller inte, det är just sådana artiklar som vissa tidningar lever på och gottar sig åt när det händer sådan saker. Ok, tur att man läser om man vill och inte. Och Kafka var ingen okunnig person inte. Tjing. L.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem