Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Segt Win 10

Segt Win 10

Personligen tycker jag Win 10 är smidigare nu än förr. Körde än Lap Top från 2002 och det fungerade även om det var en aning segt med bara 4 GB RAM. Provar nu på den sista inkomna gåvan en HP Lap Top från 2015 med 8 GB RAM men den är lika seg ? Testat både Home och Pro med samma resultat. Har installerat W10 från grunden på många burkar men här verkar jag hugga i sten.
Antal svar på detta inlägg: 4
@karlmann vi få nog finna oss i att w10 är till för de nya datorerna nu när de satsar på 3D grafik osv, många av de äldre datorerna är inte byggda för det.
och inga tillverkare har intresse för att skriva nya drivrutiner för gamla datorer

alla vill fasa ut gammalt mot nytt
ju snabbare ju bättre för företagen
vill fylla i att jag har en äldre bärbar dator som går som i sirap med standard home versionen och har varit så de senaste versionerna av w10.
var på väg att slänga den.

och nu när jag installerade insiderversionen så har den helt plötsligt fått liv
med någon ny turbo... spark i ändan.

en intressant utveckling, men visar kanske på att det återstår rätt mycket innan allt är klart.
Efter sista harvandet fick jag till det, nu e den snabb. Hade en W 10 version nerladdad från Microsoft liggande på USB sen några månader. Glömde ta ut USB och den ladda den versionen. Att boota från USB gick inte utan den körde troligtvis in den enligt "återställa datorn till original Win 10 ??".
Annons
herrens vägar äro outgrundliga @karlmann
har vi två datorer som fungerar plötsligt,

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem