Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Värmen ihållande

Värmen ihållande

Hej alla , hur skyddar ni er mot värmen ??
att vi har temperaturer över +30° i flera veckor.

Det kräver planering.

jag har två Petflaskor med vatten i Kylskåpet att ta av.

en fläkt som svalkar i ett rum. och en takfläkt i sovrummet.

petflaskorna visar mängden man dricker på ett dygn..


har ni andra knep att tipsa om, får ni gärna dela dem med oss.

/göcke
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Göcke. Jag har som du ett par flaskor vatten i kylskåpet. sedan är jag så lyckligt lottad så jag har en gillestuga i källaren, som håller 20-21 grader. När det ändå är för varmt att vara ute, är det skönt att vistas där. Vätska är viktigt.

/båke
en gillestuga låter ju bra
Jag har också en takfläkt i sovrummet, med persiennerna stängda dygnet runt. Alltså så mörkt det går.
Har även en fläkt i allrummet som fläktar ut rumsvärmen genom balkongdörren efter att solen gått ner, det kanske fungerar marginellt, men det är ganska svalt och skönt på morgontimmarna...
Annons
Jag har inget problem av värmen och gör inget speciellt förutom att stänga till på dagen och öppna på natten.

Gillar värme har en liten pool på tomten och är ofta till sjön o badar.

Jag mår bäst av lagom aktivitet när det är varmt annars så sjunker blodtrycket för lågt. Jag har en torrlagd damm här och passar på nu och gräver bort slam på botten. Svettigt värre. Då smakar en kall stor stark underbart.

Vaknade upp och att det var mulet ett tag, morgondiset svalkade så skönt
slår på luftvärmepumpen på kyla och tar en kall öl.
Om man någon gång önskat sig en stuga i Spanien, så är den drömmen nu definitivt borta.

På natten sover jag på 2:a våning med sovrumsfönstret på vid gavel. Det går bra för jag har inte sett en mygga här på hela sommaren.
I dag är det 3:je dag jul. Dvs 27 december. Det är ingen snö, grönt och varmt.
Här i Småland, Värnamo är det just nu 7 grader varmt.
Tomteluvan hade i år svettrem. Helt klart, som meteorologen sa.
i Värnamo ska det vara mycket snö den här årstiden
i Linköping är det bara +4
I Hynboholm 2 mil NV Karlstad, hade vi en vit jul, om än bara ca 4 cm snö. Karlstad nästan barmark... väldigt lokalt alltså...
Just nu regnar det och ca 2 plusgrader.
Ser bla. på blocket att det finns många snöslungor till salu, man kan ju undra vad det blir för vinter...
Många som misstror tydligen...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem