Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

TV via Parabol eller fiber?

TV via Parabol eller fiber?

Är på g att byta TV-abonnemang ...

I dag har jag TV med Telia och då genom fiber.

Nu har Viasat erbjudande via Elgiganten som låter bra.
Viasat kan erbjuda TV via parabol eller fiber MEN när
jag talade med Elgiganten så påtalades det att bilden
blir bättre med parabol ...

Är det rätt eller fel att bilden blir bättre med parabol?
Några andra nackdelar med parabol förutom att man får
en tallrik hängande på väggen?

Tacksam för tips ...
Antal svar på detta inlägg: 10
Ha kvar telia via fiber. Allt annat blir du besviken på. Och gå inte på reklamen. Tekniskt ska digitaliserad tv vara lika hos mottagaren. Däremot är det tyvärr i dag dålig stabilitet på många leverantörer
TACK Göcke!
om du sätter en tallrik på väggen så har du tv när telias fiber ligger nere, det är ju en fördel, eller när ditt bredbandsmodem går sönder klockan 7 på kvällen på en storhelg.
Annons
Har hört också att parabol ger bättre bild men vet inte om detta stämmer. Har själv Visat via fiber. Tycker det är en hel del strul med den inspelningsbara boxen.
PerAsk vad tycker du om Viasat om man bortser från inspelningsbara boxen?

Det är väl ok antar jag. Jag är inte någon större konsument av kanaler så jag har svårt att jämföra
Hej,har haft Viasat via parabol sedan 1997,har fungerat stabilt.
Haft kortare avbrott typ 2 gånger , vid EXTREMT kraftigt snöfall.
Har den lite större tallriken som var standard då, den är bättre än den som saluförs nu.
I HD får du riktigt bra bildkvalitet,jag kör på en plasma.
Vet inte om bilden är bättre, men vill inte drabbas av plötsliga avbrott.........
Nuvarande box funkar bra.
Tack för tipsen!
Hej..Håller med Göcke..Har haft Telia i 6 år..Bredband, Tv, utan allvarliga problem..
malken
Och jag har haft parabol i 30 år utan större problem. Bytt microvågshuvud (LNB) två gånger. Och givetvis bytt boxar till mer moderna allteftersom. Bilden är alltid perfekt. Gäller att skruva åt allt bra, har klarat alla stormar med perfekt bild.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem