Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Installation.

Installation.

Hej o en God Fortsättning till Er Alla!!
Har problem med senaste höstuppdateringen, den går bara till 25% o se'n vill den att jag skall uppdatera min AMD Ryzen, som jag inte har o inte hittar...Har bara Intel CPU...(har en Lenovo maskin...)
Försökt allt!!!
HJÄLP!!!!
Den gamle o Datorn..
Bertil..
Antal svar på detta inlägg: 9
Hej bln! Vad menas med "försökt allt"? Vet inte men kan AMD Ryzen vara grafik kortet? Verkar som det fattas någon drivrutin. Förslag från mig, eller rekommendation, ladda ner Driver Booster (gratisvers.) från www.iobit.com och kör! Se om det hjälper?
Testa först att uppdatera grafikkortets drivrutin via den inbyggda uppdateringsfunktionen.

Klicka med höger knapp på Windowsflaggan/fönstret längst ned till vänster.
Välj Enhetshanteraren.
Leta rätt på Bildskärmskort i listan och klicka på den lilla pilen till vänster om texten BILDSKÄRMSKORT. Du ser då sedan ditt grafikkort. Högerklicka på grafikkortet och välj uppdatera och välj sedan uppdatera automatiskt.
Har du tur nu så laddas en signerad drivrutin hem och installeras.
AMD är processor som är motsvarighet till Intel processorer.

Ryzen serien är kraftigaste AMD processor som konkurrerar med Intel Core i9 serien.

Min tips är att ladda ner "Windows Update-felsökning verktyget" och köra det som det rekommenderas och kan laddas ner här:

https://www.support.microsoft.com/sv-se/help/4027322/windows-update
-troubleshooter

https://www.bit.ly/2Svir2x samma länk kortad.

kan även vara värt att läsa lite här med:
https://www.bit.ly/363scZz
Annons
Helt rätt DedaPera,
En annan sak för webProwl12 att tänka på.
*Koppla loss alla ev. usb-anslutningar då det verkar som att vissa externa enheter stör uppdatering.

*Om du har något annat antivirusprogram än Microsofts eget, så avaktivera detta.
Tack alla för utmärkt information!
Vill bara varna för gratisversionen av "Driver Booster" som rekommenderas här ovan.

Jag laddade ner den för att testa den vilken uppdaterade flera drivrutiner däribland ljudenheten på moderkortet. Den drivrutin uppdateringen medförde att all ljud försvann från datorn och jag kunde inte köra systemåterställning fören jag rensade datorn från "Driver Booster" med "Revo uninstaller" advanced mode och efter det kunde jag köra systemåterställning så att ljudet och gamla drivrutiner återställdes så nu funkar datorn som innan.

Jag körde den bara på min Win 7 maskin och den kommer aldrig in i min Win 10 maskin
Bra varning DedaPera. De flesta av dessa sk. underprogram är mest skräp.
@bln

Hur går det?
Har du testat med Windows Update-felsökning verktyget?

www.bit.ly/2Svir2x
bln lite feedback tack!
själv så vill jag tacka alla för att ni ger support på frågor

själv så har jag inte varit kapabel att göra det på 2månader
då jag har legat inne för hjärtklaff byte l Linköping med medföljande komplikationer
detta har medfört att jag har tvingats lära mig att tala igen / stå på egna ben & lära mig att gå igen.
med detta som följd så vill jag tacka er alla för att ni ska få ett gott slut på 2019 & ett gott 2020 där vi hjälps åt som förut /tack! /göcke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem