Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft Outlook

Microsoft Outlook

Har försökt lägga in G-mail på min Microsoft eftersom Comhem tar bort den tjänsten med e-post från deras e-post tjänst den 18 oktober.
Har försökt fler ggr men inte lyckats.
Tacksam om någon kan hjälpa med rätt inställningar för G-mail.
Kan även tänka mig lägga in Yahoo.
chrille2
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Då först måste du fixa det i gmail , finns en förklarande sida hos gmail. Om godkännandet, sen måste du förklara vilket outlook du har
Hej Göcke.
Tror det är en äldre Microsoft Office 2007.
Kan inte förstå varför det ska vara så svårt att lägga in en ny e-post där.
Tacka vet jag gamla Windows 98 då allt var mycket enklare
Orsaken är inte vilket windows du har utan det är vilken outlook version du har. Har du windows10 som os rekomenderar jag den inbygga mail klienten. Men du måste i alla fall godkänna att gmail får läsas av externa webläsare. I gmail ibställningarna på deras webbgränssnitt, och du får inte ansluta fler enheter samma dag då är det möjligt att bli ute stängd
Annons
https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=sv
Har Windows 10. Aktiverat pop i G-mail.
Men tyvärr jag har inte kunskaperna att få in g- mail til min Microsoft Outlook.
Får klara mig utan men tack för hjälpen
chrille2
Intressant eftersom jag idag har försökt hjälpa min syster med samma sak.
Hon har haft sitt gmail kopplat till Outlook 2007 men får nu upp ett meddelande om att det inte går att logga in och vi försöker fylla i lösenordet gång på gång. Jag har även testat att tillåta mindre säkra appar i googlekontot, men det hjälpte inte
Hej Per Ask
Samma här. Min Microsoft Outlook fungerade så länge som Comhem med den e-post tjänst som numera upphör den 18 oktober.
Comhem är ju så stora nu så man tycker inte att den servicen till kunder inte längre behövs.
Men en massa besvär för oss som gärna vill använda Microsoft Outlook.
chrille2
Jag upplevde detta vid en uppgradering av outlook2007 då tog jag bort gmailkontot i outlook2007 och startade om datorn sedan skapade jag ett nytt gmailkonto med samma uppgifter och då fungerade det.
Äntligen lyckades jag få g-mail till Microsoft Outlook.
Det var lite krångligt att förstå hur ändra i mapp mm.
Känns fint att lyckats till sist.
chrille2

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem