Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Samsung Mobil i toaletten

Samsung Mobil i toaletten

då har det hänt att mobilen ramlade i toaletten. och den går inte att plocka isär för att delarna är limmade , nu blir slutfrågan

varför göra den ej demonterbar=limmad när den ej klarade vattentestet.
den är alltså inte vattentät. eller ens dropp tät

på 80talet kom de in med en B&O fjärr för 3tkr som hamnat i soppskålen
den gick att demontera och reparera/torka
Antal svar på detta inlägg: 4
Slit o släng samhälle dom vill att du köper ny mobil dom som lagar tar bra betalt.
Såg den här tråden nu.(lite sen kan man säga).
Lite skämtsamt kan jag tycka att det är där samsung hör hemma.
Men det fick mig att komma ihåg när jag för 3-4 år sen badade min LG G3 (inte vattenskyddad på något sätt)
två gånger på en minut.Sumpade den i badet efter ett samtal och i panik fiskade upp den o öppnade bakstycket för att försöka få ut vatten.Tog ut batteriet.(löstagbart) bara för att tappa den igen badet igen då mer öppnad.
Snabb torkning med en hårtork på full värme o rispåse ett par dagar.funkar som ny än i denna dag. Supertelefon :
Ja den historien är en solskenshistoria
Och en klockren räddningsaktion. Men skräpen som byggs med limmade delar går inte att göra strömlösa och inte ta ur batteriet snabbt nog för även batteriet är limmat. Och fås inte att ta bort utan att lösa upp klistret. Men kul att du lyckades få igång den utan reparstion.
Annons
Jo det stämmer att det är betydligt svårare med limmade apparater o strömförande sådana
Det märkte jag när jag skvätte vatten på en bärbar dator som skulle tåla hårda tag o väta. Havererade såklart men hade säkert klarat det om den varit avslagen o kanske batteriet urtaget.
Gamla prylar bäst.tycker jag då.
Ha det bra.Nu ska det bli bad igen

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem